Írta: Lonk 2012. febr. 19. 17:00 Kategória: Elmélkedések
Ebben a bejegyzésben nem lesz semmi új. Megkockáztatom, hogy egyedi sem. Szóval most, hogy az elvárások nyomását eltakarítottam vállaimról, bele is vágnék a szokásosba, kicsit másként, kicsit a vadkutya által picsogósnak titulált stílusomban.
Igazi geekként nőttem fel, képregények, rajzfilmek, sci-fi, ezen belül persze Star Wars orrba-szájba, ezért is kölcsönöztem a címben szereplő mondatod az extended univerzumból, mert úgy érzem a vasárnapi ihletemre ez illik leginkább. Sztoikus beletörődéssel szemlélve az csapat idei teljesítményét (is), óhatatlanul más klubok felé fordul a tekintetem, konkrétabban személyiségek felé. Az elán nem ugyanaz, inkább csak kíváncsiság hajt, lássuk a futballvilágot kicsit madártávlatból.
Úton-útfélen szembejön velünk a (jogos) kijelentés, hogy a foci már biznisz, a pénz a lelke mindennek, immár itt is. Persze egy szint fölött tényleg nincs határa annak kit és mit vehetsz meg. A City jó példa erre, nincs kétségem afelől, hogy behúzzák az idei bajnokságot. Náluk már nincs szükség semmire, a kilóra vásárolt játékosok bőven elegek lesznek a sikerhez, bár hozzá kell tenni, nekik is szükségük volt pár évre, hogy összekovácsolódjanak.
Viszont bármennyi pénz lesz a játékba és főként a játékosok zsebébe pumpálva, egy elem mindig a játék része marad: a szenvedély. Kíváncsi vagyok, hány klubot tudtok felsorolni, amelyik sikert sikerre halmozott, és nem lehet legalább 2-3 szenvedélyes kulcsembert találni. Nem fogok nagy történelemleckébe bonyolódni, lelövöm a poént az elején: a játék vagy az adott klub feltétlen szeretete nélkül egy kalap szart sem ér a legjobb terv sem. Kell egy megszállott ember a háttérben, aki nem hajlandó megalkudni az eredmények tekintetében, akit egy pszichológus vagy lehet már szülei gyerekkorában kezelésre ítéltek (volna) a megrögzöttsége miatt. Nem összetévesztendő azonban a szenvedéllyel a hiszti. A hiszti hatástalan lázadás az adott helyzet ellen, valódi eredményre vezető lépések nélkül, tulajdonképp csak a frusztráltság és a tehetetlenség dühének egyik szelepe.
Kígyót-békát lehet a fejére hányni és az esetek többségében meg is érdemli de pl. José a mai foci egyik legszenvedélyesebb szereplője. Dacból, beképzeltségből, büszkeségből rengeteg antipatikus nyilatkozata és cselekedete van, de egy valamivel nem hajlandó kompromisszumot kötni: saját sikerével. Csapatai sokszor undorító focira képesek, és szemmel láthatóan nem okoz álmatlan perceket neki ilyen módon pályára küldeni a fiait, de mikor egy fontos mérkőzésen gólt szereznek, gyakran a játékosait megszégyenítő lelkesedéssel tombol a partvonalon. Ilyenkor látszik, mennyi érzelem és stressz feszül a portugálban. Ezekben a pillanatokban leveszi a kontrollt saját maga által feltalált 007-es stílusa felett és kibújik belőle a valamikori játékos. Talán ez a forrása, nem hiába tartják a vacak játékosokról, hogy jó edzők lesznek, mert sikeréhségük a partvonalon belül nem lett csillapítva, ezért kompenzálnak a gyep szélén. Mourinhoban mondjuk nem kis apa-komplexus is felfedezhető, a düh, a duzzogás, a már említett hiszti, és a Robson oldalán készült képei. Úgy tekint mindegyiken az angol szakemberre, mintha Isten mellett állna. Nagy ellenfele sincs híján az elánnak, Guardiola sem megy a szomszédba egy érzelmi kirohanásért, és az unalmáról tanúskodó nyilatkozatokat sem vállalná be egy sztoikusabb edző. A világ jelenlegi leghatékonyabb klubjának vagy a vezetője, és ki mered jelenteni: „nincs olyan nap, hogy ne jutna eszembe a távozás”.
A csapataikról már tarkábban lehet beszélni, Josénak különösen nem sikerül mindig átörökíteni elkötelezettségét játékosaira, de ebben nagy szerepe van annak, hogy már évek óta elkényeztetett sztárokkal van dolga. Chris Rock aranyköpésével nem vitatkozom: pénz és szerelem fordítottan arányosak. Vegyük szemügyre a szívünkhöz legközelebb álló katalánt, egykori kapitányunkat. Cesc sok gúnárnak azért volt kedvence, mert az elismerés és kor ellenére mindvégig megmaradt annak az ártatlan gyermeknek, aki 16 évesen vágott neki a nagy kalandnak. Profizmusához, karakteréhez és szenvedélyéhez semmi kétség nem férhet, gólörömeiben mai napig is ott a kölyök. Virágzása mostani csapattársai között cseppet sem meglepő, az igazság az, amit már többen is leírtak: ahelyett, hogy világklasszisa köré építettünk volna egy csapatot, inkább rábíztuk, hogy vigye azt a hátán. Egy telivér csődört fogtunk az eke elé. Ezért olyan savanyú az emléke, nem úgy mint a többi legendának, aki távozott, mert nekik legalább beteljesedett valamilyen szinten a karrierük a vörös-fehér mezben.
Bielsa egy új megfigyelési alanyom, az argentin szakember nem keveset tett eddig az asztalra. Trófeái ugyan nem számosak, de hihetetlen karaktere és karizmája van. Argentínával sok maradandót nem alkotott, viszont megígérte, hogy nem mond le, míg nem nyer valamit. Ez „csak” egy olimpiai arany lett, de akkor is betartotta ígéretét. Amit Chilével művelt, az viszont egyenlő a csodával. Persze a hozzá hasonló futballzseniknek kisebb profilú játékosokra és csapatokra van szükségük, hogy megkapják a kellő mozgásteret. Ez egy örök tragédia marad a top-kluboknál, főleg a mai felgyorsul világban. Annyira nagy a sikerkényszer, hogy nem engedhetnek meg maguknak radikális forradalmakat. Lásd mekkora fogyóeszköz az edző London vagy Milánó kék felében. Egyébként Marcelo pont az Intert utasította vissza, hogy a Bilbao edzője lehessen. Előzetes egyezsége volt a klub elnökével, hogy ha az megnyeri a választást, az argentin elvállalja vezetőedző szerepét. Az első 5 meccsében nem sikerült nyernie, lásd az Inter edzőjét, pont ennyi találkozó után menesztették. Viszont ezután beindult a baszk úthenger. Igaz, ami igaz: az a klub át van itatva mindazzal, ami Bielsa sikeréhez szükséges. A Bilbao játékosai soha nem csináltak gondot egy kis durvaságból, és az elkötelezettség, a vak hit választott útjuk helyességében, mérhetetlen elkötelezettség és a megalakulásuk óta megrögzötten őrzött, direkt játékstílusuk tökéletes alapanyag a dél-amerikai filozófiájához. Nem fogok idegen tollakkal ékeskedni, egyedül a Barca elleni meccsüket láttam, viszont az ősz óta leírt pályájuk a tabellán önmagáért beszél. Soha
életemben nem láttam ilyen agresszívan és elszántan küzdő csapatot a Barca ellen. A pályának nevezett dagonyaföld persze nem kis segítség volt a baszkoknak, de azon a mérkőzésen világos volt, hogy előbb adják ki utolsó leheletüket is a pályán, mintsem, hogy érvényesülni hagyják az ellenfelüket. A Barca olyan volt, mint a nyúl, aminek a szemébe világítasz. Nem kis szerencse kellett a pont megmentéséhez.
Bielsa sikerrel örökíti játékosaira saját megszállottságát, és biztos vagyok benne, hogy ebben Baszkföldön volt a legkönnyebb dolga.
A szenvedélyes emberek nehéz karakterek. Egyiknek sem lennék a családtagja, biztos vagyok benne, hogy nehéz személyiségek odahaza. Talán Robson lehetett az egyetlen kivétel, de hát ki tudja, mi történik a házadban? Belőlük hiányzik a kompromisszumkészség, vagy úgy történik minden, ahogy azt elképzelik, vagy dörög és villámlik. Talán túlzásba viszem a leírást, de ebben az országban élve több mint egy éve pokolian kezd hiányozni az otthoni mentalitás, legalább részben. A csehek hihetetlenül érdektelen egy nép, igaz, soha nem hallottam itt bárkit is dühösen kiabálni, viszont lelkesedést sem láttam egyetlen idevalósiban sem. A román és a magyar viszont a másik véglet, nekünk meg minden számít és minden fontos. Ettől is herótom volt odahaza, de a gyökereket nehezen téped ki. Ez a folytonos szedáltság egy pontig pihentető, de egy idő után már ráznál mindenkit, hogy ugyan már „start giving a shit!”.
Ideje hozzánk kanyarodni. Wenger szerintetek egy szenvedélyes figura? Szerintem nem. Az öregnek rengeteg erénye van, a szenvedély nem az egyik ezek közül. A Palmer által ráakasztott jelzőt találtam mindig a legpontosabbnak róla, az öreg egy professzor. Egy tudós. Egy sztoikus, kimért szakember, aki nem a lélek erejére alapoz, hanem a kézzelfogható statisztikákra. Jó vagy sem, ezt mindenki döntse el maga, most különben sem kritikának szántam, hanem megállapításnak. A partvonalon produkált műsorai nem a szenvedélyből fakadnak, hanem a már említett hisztiből. Semmi produktív, semmi konstruktív. Ki volt hát a motor a sikerei mögött? Dobpörgés: David Dein. Na, persze nem akarom a sikeres 8 évet az angol üzletember gyümölcsének titulálni, de ő volt a „man with a plan”. A fickó MINDEN meccs után lement az öltözőbe kezet fogni a játékosokkal, névről ismerte az összes tartalékos és ifi játékost, és gyakran kijárt az ő találkozóikra is. Ő volt a sztoikus társai által talán kellemetlen mitugrásznak tartott rajongó, aki történetesen szeretett klubja alkalmazásában állt. Wenger hozta a szakmai hozzáértést, Dein a célokat. Wenger reagált, Dein tervezett és igazított. Már lehet, hogy sokat olvastatok a szerepe hangsúlyozásáról, de nem lehet róla eleget írni, ugyanis pont egy hozzá hasonló karakter hiányzik jelenleg a klubból. Ott van pár edző, akik vörös-fehéret véreznek, Bould, Rice, csak hogy a legjelentősebbeket említsem, de nekik a nagy dolgokba most vajmi kevés beleszólásuk van.
A játékosokat tekintve cseppet sem vagyunk gondban. Vermaelen, Wilshere, Robin, Sziszi - ezekben a srácokban bőven megvan mindaz, amiről eddig írtam, a klub gondjai fentről erednek. Darwin elmélete szerintem vitára sem érdemes: nem az erős vagy az okos él túl, hanem az, aki leginkább tud alkalmazkodni. Ez most igaz a csapatra, alkalmazkodásban nincs hiba. Viszont túlélni nem ugyanaz, mint élni. Az egyik a minimum, a másikban tartalom is van. A langyos fosnak néha búcsút kell inteni, hogy egy ideig még szarabb legyen a helyzet, de ez a megtisztulási folyamat.
Egy szenvedélyes ember minden tervbe és projektbe kell, mert ők nem tévesztik szem elől, amiért az egész megpróbáltatás indult, és nem ragadnak le a részeredmények csábításában. Nincs logika vagy ráció sokszor a tetteikben, viszont van egy cél, amitől nem tűrnek eltérést.
Kommentelj Facebookkal
Eddig 73 komment érkezett

-
GoNelsinho 2012. 02. 19. 17:10 [1]
-
holloway 2012. 02. 19. 17:26 [2]
wenger egy megújulni képtelen makacs öregember aki nem ismeri be hibáját, tévedéseit.
-
esosdelben 2012. 02. 19. 17:39 [3]
jó írás. valóban, kell egy kapitány. aki nélkül csak kóvályogna a hajó. vagy elsüllyed a viharban. vagy fellázadnak a matrózok. szóval, kerítsenek gyorsan egy igazi capitno-t. tököset.
(amúgymi a fákk van az "új" tulajjal? semmi hír róla vagy fél éve). -
Fujimaro 2012. 02. 19. 18:15 [4]
Én nekem a 2.kedvenc csapatom az Arsenal,de nemértem hogy Wenger nagyapát miért nem lehet elzavarni?Nem a csapattal van a baj hanem Wengerrel.Ott van pl Arshavin na ő belőle 1 Mourinho vagy 1 Guardiola sztárt tudna csinálni,és rugdosná minden meccsen a gólokat.Nekem még ígyis az egyik kedvenc játékosom.Majd valahol máshol jobban fog neki menni.
-
Safin 2012. 02. 19. 18:40 [5]
Ez ránk, szurkolókra levetítve is megállja a helyét. Olybá tűnik, hogy a mostani vezetésnek tökéletes eredmény a BL szereplés és csak rajtunk múlik, hogy nekünk elég-e 4. hely vagy újra Európai topcsapatot akarunk látni. Nem szabad a rossz talajra, a bíróra vagy a pechre fogni a vereséget, hanem meg kell találni a probléma forrását és ki kell iktatni. És mivel a vezetés erre nem képes, nekünk szurkolóknak kell, muszáj tennünk valamit. Az Arsenal Supporters Trust-nak nagyon jó meglátásai vannak ( pl a szponzori szerződések kivásárlásával kapcsolatban), ha maguk mögé tudnának állítani sok-sok elégedetlen ágyúst, talán tudnának nyomást gyakorolni a vezetésre.
-
bakito 2012. 02. 19. 18:41 [6]
Én mostanában sokan gondolkoztam ezen az Arsenal nevezetű problémahalmazon, és rájöttem hogy nem bennük, hanem bennem van a hiba.
Többségünk úgy szocializálódott, hogy az Arsenal egy elitklub. Egy Rolls-Royce, Bentley kategória. Aztán amikor már "csak" 7-es BMW voltunk akkor még ez nem vált nyilvánvalóvá, de már akkor sem tartoztunk a szűk elithez.
Ez a csapat maximum egy felső-közép kategória, vagy másképp fogalmazva it is simply not good enough. Az elvárásaink irreálisak a csapat képességeihez képest, úgyhogy ideje volna felébredni. Én is szeretem a játékosok többségét, de az egy szem RvP-t kivéve ők már vagy még nem elég jók, egy részük pedig soha nem is volt az.
A reális elvárás ezzel a csapattal kapcsolatban az ahol most tartanak: Max. BL 16, max. 4. hely a bajnokságban jó messze az élbolytól, és kis szerencsével sokáig menni egy hazai kupában. Ismerős ez a szint a korábbiakról? Hát persze, Everton, Villa, Spurs. Most itt tartunk. Kicsit sem vigasztal, hogy a Pool előbb süllyedt ide, a Dinamó meg épp velünk tart lefelé.
Ebből egyetlen kút van: Kurva sok pénzt költeni.
Fogunk? Kétlem.
El kell fogadni a realitásokat? Nem muszáj, de úgy nehezebb lesz. Véleményem szerint Wenger elzavarása nem sok vizet zavarna. Ez a csapat nem elég jó.Én már gúnár maradok, itt ragadtam, de most meg kell szokni egy új státuszt: egy felső-közép csapatnak szurkolok. Ha belegondolunk, azért az Arsenal szurkolók többsége (mármint a helyiek) túl van már ennél nehezebb időszakokon is.
-
ARSNL 2012. 02. 19. 18:53 [7]
@Fujimaro: Vannak játékosok, akikre nem lehet hatni semmilyen eszközzel. Az általad említett két szakember is küzdött hasonló problémákkal. Sem Mourinho, sem Guardiola nem tudta betörni a 'vad lovat', előbbi esetében ez az állat Balotteli volt, utóbbi esetében Ibrahimovic!
-
nekedX 2012. 02. 19. 18:59 [8]
@bakito: Nem értelek. Amíg ment a Wenger-szekér, jöttek a kupák, bajnoki címek, már a leszálló ágban egy BL-döntő is, kis odafigyeléssel, néhány jó igazolással át lehetett volna lendíteni a csapatot a lejtmenetből, és újra mehettetek volna bajnoki címért. 07/08-ban egész sokáig vezetett az Arsenal, a végén ugyan előztünk mi is meg a Chelsea is, de jó kis gárda volt az, erre Wenger mit csinált? Elengedte Flaminit, aki élete szezonját játszotta... Persze mindig jött valaki tehetség, vagy nagy igazolás, csak mások meg látták, hogy a Prof legjobb esetben helyben topog, de hogy nem fejlődik, az ziher.
Szerintem csak Wengeren múlik/múlt, hogy már nem tényező az Arsenal a bajnokságban, pedig pénz mindig volt. Még fájóbb lehet az egész, hogy közben a Spurs nem kevés pénzből, de nem is ész nélküli költekezéssel egyre csak fejlődik...
Az meg hülye duma, hogy volt szarabb is a helyzet. A United is volt másodosztályú, ettől függetlenül még Fergusont is elzavarnák talán, ha nem jönne össze év végén a BL...
-
padi3zz 2012. 02. 19. 19:03 [9]
@GoNelsinho: Az a hiszti, pont erről szólt a poszt, nemde?
@bakito: hű mit kaptam tavaly, mikor leírtam, hogy középcsapat vagyunk, egy-két kiugró eredménnyel. Amúgy adom.
-
holloway 2012. 02. 19. 19:03 [10]
úgy általában eget szoktam érteni avval amit írsz, de most nem. az eleje igaz amit írtál. ez már nem top class, sőt még nem is felső közép kategória ebben a pillanatban. de meggyőződésem h többet ki lehetne hozni ebből a csapatból. a játékosok zöme többszörös válogatott, csapatkapitány, több évnyi pl és bl tapasztalattal. az h arshavin, rosicky, chamakh már évek óta formán kívül van az wenger hibája is. az h ramsey, walcott meg fene tudja még ki nem úgy fejlődik ahogy kéne az wenger hibája. h egyfolytában sérültek a játékosaink az a felkészítő tréningek és a medical hibája de ezeken keresztül tulajdonképpen wengeré. az h éveken át erőltetett olyan játékosokat akik nem odavalók (denilson, bendtner, eboue, diaby) az is wenger hibája. az h taktikailag képtelen megújulni, az is wenger hibája. az h legalább harmadik nyarat bassza el igazolási szempontból az is az ő hibája. és most nem arra gondolok h miért nem igazol negyven milláért játékost, hanem arra ahogy a fabregas és nasri ügyet kezelte v pl arra amikor egy db vkp-vel vágtunk neki a szezonnak v vmikor 2 db középhátvéddel, plusz érthetelen igazolások mint silvestre, park v most benayoun. a "legendásan híres" utánpótlás nevelésünk ashley cole óta mindösszesen wilshere-t és gibbst tudta felmutatni. a többieket 16-17 évesen vettük kisebb brit kluboktól (ramsey, walcott, ox) vagy külföldről (denilson, bendtner, sziszi, clichy,diaby, cesc stb). hosszú évek alatt nem épült ki az utánpótlás olyan rendszere amire nagy csapat közvetlen építkezhetne. pedig ha nem veszünk akkor termelni kell.
szóval részemről végeztem wengerrel. nem tudom ki jöjjön, de váltás kell. -
snowflake94 2012. 02. 19. 19:04 [11]
@Fujimaro: ezt csak azok érthetik akiknek az Arsenal a no.1 !
-
bakito 2012. 02. 19. 19:10 [12]
@nekedX: Azt kell látni, hogy 2004 óta egy lefelé tartó trendben veszünk részt. Ebben vannak kisebb kiugrások, de a trend alapvetően lefele tart.
Iszonyú keveset költünk, amit 1-2 évig lehet csinálni, de több éven keresztül ennek meg lesz a hozadéka. De most komolyan...
Kedvelem Songot, Aaront, Artetat, Walcottot stb. de ők a Vieira, Petit, Bergkamp, Pires, Ljungberg, Overmars, Gilberto Silva, Parlour szint? Szerintem nem. A védelemről pedig kár is szót fecsérelni.
-
vadkutya1 2012. 02. 19. 19:18 http://utwenger.blog.nepsport.hu/ [13]
@GoNelsinho:
"Én csak azt remélem, hogy Wenger nem adta fel a küzdelmet az újgazdag csapatok ellen. Ő még feltudná venni a harcot ellenük a francia másodosztálybeli igazolásokkal."Aham, igen, pont ez nem működik. Vagy kérdés: merre jártál az elmúlt években?
-
bakito 2012. 02. 19. 19:25 [14]
@holloway: Én most nem akarok abba belemenni, hogy miként és milyen hibák/kényszerpályák okán jutottunk el ide, csak szimplán rögzítettem nagy nyilvánosság előtt azt a felismerésemet, hogy ez a játékoskeret nem elég jó.
Azt viszont senki nem tagadhatja le, hogy elvárt pozíciónkhoz képest nevetségesen keveset költünk. Ezt a parasztvakítást nem fogom tovább elhinni, hogy semmi pénzből lehet elit csapatot építeni. Még a "codálatosz" Barca is irgalmatlan pénzeket költ játékosokra, miközben az ő utánpótlás képzésük tényleg világszínvonalú.
-
dorkins 2012. 02. 19. 19:25 http://utwenger.blog.nepsport.hu/ [15]
@bakito: Erről is már sokat beszéltünk itt a blogon (miről nem?), hogy meg lehetne szokni ezt a státuszt, és könnyebb lenne türelemmel kivárni a következő aranykort (ami eljön, mert miért ne jönne), ha a klub nem kommunikálná folyamatosan az ellentétét annak, amit te most leírtál. A végéhez meg itt van egy tegnapi hozzászólás Twiterről, ami nagyon tetszett: "Well. I'm stuck with em. I know I am. I'm happy to be too. Ultimately, that means it's useless to be upset. UTA." Valójában nem érdemes sokat elmélkedni a helyzeten, többségünk úgyis ugyanide lyukad ki. :)
-
holloway 2012. 02. 19. 19:29 [16]
true. én meg csak azt próbáltam összeszedni h wenger is hibát hibára halmoz. lehetne sokkal jobban is csinálni.
-
bakito 2012. 02. 19. 19:45 [17]
@dorkins: Wenger, a vezetőség és a játékosok nyilatkozatai elég kevéssé szoktak érdekelni. Ez engem nem zavar. Tanultam marketinget és tudom hogy megy ez. A szarra nem mondjuk hogy szar, hanem hogy speciális illatú és állagú anyag. Ez a dolguk, nincs ezzel semmi baj. Az a céljuk, hogy minél kevesebben és minél később ébredjenek fel az szurkolók a vágyálmaikból. Ezt a terméket is el kell adni.
@holloway: Bizonyára, de nem hiszem hogy annyi pénzzel mint a MU és a Dinamó nem tett volna le semmit az elmúlt 7 évben az asztalra. Ez már a ló másik oldala.
-
esosdelben 2012. 02. 19. 19:45 [18]
szerintem azt kell tudomásul venni hideg fejjel. hogy a top-ba tartozni nem gazdasági vállakozás. az más. játék a pénzzel, vagy függetlenségi harc. szóval ilyenek. és nincs túl sok hely, még pénzzel se. ilyen nincs az Arsenal-nak, szerintem.
.
örülni kell a sikereknek, vannak azok is. Wengerrel énszerintem az a baj, hogy nem tudja eldönteni, mit akar/tud/sikerülhet: jó lenne egy fiatal, sikeréhes, félifista gárda, akik örömmel kergetik a labdát (eladhatóak); vagy egy profi, eredményes csapat. aki behúzza azt amit be tud húzni. olykor csúnyán játszik, ha kell. (a merchandise megy jobban) (szerintem még mindig Temzét lehet rekeszteni olyan PL-játékosokkal, akikkel ezt a szintet lehetne hozni, és nem drágák a nagy gazdasági megrogyásban).
világbéke. -
dorkins 2012. 02. 19. 19:57 http://utwenger.blog.nepsport.hu/ [19]
@bakito: Hiába értem és tudom, hogy miért csinálják, engem akkor is zavar. Újra és újra becsapva érzem magam, és tudom, hogy ez is a saját hülyeségem miatt van, de akkor is.
-
bakito 2012. 02. 19. 20:16 [20]
@dorkins: Lehet hogy én régebben gyakorolom a bullshit elhárítást azért nem zavar. Amikor megjelenik az aktuális kormányszóvivő a képernyőn akkor kapcsolok el. Kit érdekel mit hazudik?
Kb. ezzel egy szint amikor a meccs előtt bőszen fogadkozik fű-fa-virág...
Nyasgem...ne dumálj, mutasd meg mit tudsz! -
mrarsenalbloghu 2012. 02. 19. 21:31 http://mr-arsenal.blog.nepsport.hu/ [21]
Az egyik legszembetűnőbb dolog, hogy elvesztettük az ellenfeleinkkel szembeni tekintélyünket. Annak idején bárki összefosta magát egy Sol Campbell-től vagy egy PAtrick Vieira-tól. Ma kitől kéne megilyedni? Djourou-tól vagy Ramsey-től? Nem állunk a lábunkon. Ha annak idején Evra legkisfiúzott minket, akkor most mit mondjon? A Sunderland-en sem látszott egy pillanatig sem hogy az ARSENAL az ellenfele. Ez az amit nagyin nehéz (sok más mellett) megemészteni.
-
Neruma 2012. 02. 19. 21:39 [22]
@mrarsenalbloghu: Valóban elvesztettük a tekintélyünket.
Ekkor kell(ene) egy motivátor, aki segít a srácoknak azt visszaszerezni. Attól félek, a mi Wengerünk erre már alig vagy sehogy sem képes.
"Hibáztunk, fiúk, ma gyengék voltunk, és kikaptunk. De jó volt az attyityűd meg megvan a kvalityi tehát legközelebb nyerünk."
Ezzel az a baj, hogy a nemigen lesz elég (már most se elég), csak egy ötödik-hatodik helyhez. Az meg szerintem szégyenteljes... -
imici77 2012. 02. 19. 21:52 http://utwenger.blog.nepsport.hu/ [23]
az "akkori" top 4-gyel csak a pénz tudja/tudta felvenni a versenyt.
én továbbra is állítom, h egy evertonnál, aston villánál, sunderlandnél sokkal jobb csapat vagyunk.
Az Arsenal történelmében volt egy varázslatos időszak Wenger érkeztével 2004-ig, azóta változott a helyzet. Ennek változás lesz a vége, mindannyian tudjuk. Wengerrel vagy nélküle? - ez majd hamarosan eldől.
A szenvedélyről- és Dein hiányáról ismeritek a véleményem:)
-
dorkins 2012. 02. 19. 22:28 http://utwenger.blog.nepsport.hu/ [24]
@bakito: Abszolút igazad van, csak ha az Arsenalról van szó, akkor mindig szeretnék hinni, józan belátásom ellenére is. A kormányszóvivőt természetesen leszarom.
-
Neruma 2012. 02. 19. 22:35 [25]
@imici77: Én személy szerint szeretem Wengert, és azzal is egyetértek, nem vagyunk Everton meg Sunderland szintű csapat.
Egy-egy játékosunk kiemelkedne az olyan csapatokból (tényleg sok a tehetséges emberünk) - pont ezért hiányolom a motivátort, mert ezekből a srácoktól gáz lesz a hatodik hely...
Szerintem Wenger kevés újat tud már mondani. -
Robin 2012. 02. 20. 0:10 [26]
Én ezt a pénz körüli siránkozást tartom viccesnek. Mert az a csapat amelyik képes kiadni 61 millió Eurot neve nincs játékosokra az igenis gazdag klub, sőt jelenleg ha ezt nézzük a világ leggazdagabb klubja !!!
-
Robin 2012. 02. 20. 0:13 [27]
csapat=klub
-
bakito 2012. 02. 20. 9:20 [28]
@Robin: Tényeken nem szeretek vitatkozni. Tanulmányozd ezt: transfermarkt.de lehetőleg több évre visszamenőleg.
-
hunnia81 2012. 02. 20. 9:32 [29]
Nem maradt nektek semmi!!! Sajnsos, hogy ezt kell mondjam. Nem kell mindent a penzre fogni. A Spurs-nek mennyivel nagyobb a kolcsegvetese, vagy a Man. U. milyen sztarokat jatszatt? A milliomos tulajdonosokat nem kell szidni. A tietek is az, meg sem invesztal. Amig van nehany elodontos meg elso hat hely, a masodik francia ligarol nem is beszelve, addig kb. annyit erdekli a csapatotok sorsa, mint engem a NY Rangerse.
Itt az ideje felre tenni a szentimentalizmust, es lepni! Wengernek is mennie kell, megkoszonni a munkajat es atadni a szeket. Ez mar lassan nem az Arsenalrol szol, hanem az o egojarol.ES MIELOTT BARKI LESZIDNA! EN NEM BANTANI AKAROK SENKIT! TISZTELEM AZ ARSENALT, DE EZEN A LEJTON NEM LESZ KONNYU MEGALLNI!
-
Lezuzius 2012. 02. 20. 9:52 [30]
@hunnia81: ZOLIKAM! benned milyen szurkolot tisztelhetunk? csak hogy tudjuk kinek koszonjunk a lejton LEFELE.
Stan felult a gepre, hozza a penzt!
-
Ozsika81 2012. 02. 20. 10:06 [31]
nekem van egy olyan meglátásom, hogy nem Wenger az igazi probléma itt.
Tegyük fel, hogy az öreg már nem jó semmire stb.. nem ragozom tovább.
De nekem úgy tanították annó menedzsmentből, hogy ha 1x elbaszol valamit azért te vagy a felelős, ha másodszor is elbaszod ugyanazt, azért már a főnököd is felel.
Mi szurkolók vagyunk, azt tudjuk, hogy mi mit szeretnénk az Arsenal-tól látni. De ki tudja azt, hogy a tulajdonosok mit szeretnének? Azt ők is látják, hogy 5-6 éve nincs egy cím se, de az öreg még mindig jó helyen van ott.
Amúgy meg nagyon kétlem, hogy az öregnek ne lenne terve.. pont neki.. nem, az biztosan van, de szerintem max annyi, hogy legyen meg a BL. -
Robin 2012. 02. 20. 10:14 [32]
@bakito: Nézzük csak a száraz tényeket. 2005 óta, amióta szeretnétek valamit nyerni újból elköltött a klub kb 230 millió Eurot igazolásokra. Mindezt tudta fedezni simán CSAK abból a kb 260 millióból, ami a nevetségesen túlértékelt , túlsztárolt játékosaitok eladásából befolyt az elmúlt 6 évben. Maradt így 30 millió. De hol vannak még a 60 000-es stadion bevételek hétről hétre BLel együtt ? Hol vannak a TV-s és egyéb jogdíjak, reklámok,és merchandise bevételek.... ?
Ezek még bőven megvannak ! Vagy nagy részük. Tehát nem kéne siránkozni hogy jajj de szegény klub vagyunk !
Visszatérve az igazolásokra - 1 - azaz egy sztár és világszerte elismert és keresett játékos volt ebben a 230 millió Euroban, ez Samir Nasri 16 millió Euroért ! A többi lutri kb kiadott a klubb 214 millió Eurot a lutrira.... ami be sem jött, pénzszórás ! -
Robin 2012. 02. 20. 10:38 [33]
...és szőrszál hasobatásokba nem kell belemenni, nem sok játékosra fognak a krónikák emlékezni ebből az időszakból...persze kellett Nasrit is sarazni, egyeseknek, nehogy már ő is kimaradjon, de a mostani csapatból látszik, hogy mennyire is fontos volt ő az elmúlt években, az a lendület amit ő belevitt a támadásokba...
-
Robin 2012. 02. 20. 10:38 [34]
hasogatásokba...
-
bakito 2012. 02. 20. 10:39 [35]
@Robin: Azt hiszem nem értjük egymást. Hogy tudna-e költeni a klub az egy kérdés. (Magam részéről nem merném azt állítani, hogy tudom a választ. Egy gazdasági társaság belső pénzügyeinek az áttekintése, a bevétel-kiadás, tartozik-követel egyenleg megvonása azért a fenti levezetésnél kicsit összetettebb feladat.)
Amit én állítottam az viszont egy egyszerű tény: A riválisokhoz képest nevetségesen keveset költünk játékosvásárlásra. Mint látom ezt a tényt te sem vitatod, csak azon vagy kiakadva, hogy szerinted tudnánk, csak valahogy/valaki miatt nem akarunk. Én erre se pro, se kontra nem tudok válaszolni, mert nem ismerem kellően a témát ehhez, és nem vagyok az Arsenal könyvvizsgálója.
-
Ozsika81 2012. 02. 20. 10:53 [36]
@bakito: abban szerintem mind kieggyezünk, hogy ha a vezetőség támogatná az öregnek sem lenne különösebb problémája azzal, hogy egy két beérett sztárjátékost is igazoljon.
szerintem a kulcsa az a dolognak, hogy a játékosfizetések nem túl nagyok nálunk, ez viszont eléggé meghatározza, hogy honnan és kit veszünk.
Nem feltétlenül az a gond, hogy nincs 40 misink pl egy jó középpályásra, hanem az, hogy amennyi fizetésért futna a labda után, annyit nem enged a büdzsé. ez meg megmagyarázná, hogy miért veszünk mindig zsákbamacskát, mert a kivásárlási árukon túl a fizetésigényük is jóval szerényebb. -
szelak 2012. 02. 20. 10:54 [37]
@Robin: Nasrit és Fabregast a radiátorhoz kellett volna bilincselni és melléjük igazolni, nem helyettük.
Már nyáron azt mondtam, az igazolások után, hogy a vezetőség célja a 4. hely és semmi több. Ennél nagyobb ambíciók nincsenek. Ezért jó nekik Wenger és ezért jó a középszerű Arteta vagy Merte.
Nincs itt semmiféle "reborn", ugyanabban a langyos lábvízben úszunk, mint évek óta mindig.
Ezért nincs hajtás, küzdés, mert a játékosokra is átragad ez a mentalitás.Majd ha tartósan félház lesz a meccseken, majd ha tévé-társaságok nem a mi meccseinket választják, majd ha ugrik a BL-indulás, akkor lesz itt változás. Amíg nyergesvontató kell a nyereség kitalicskázásához, addig hülyék lennének változtatni.
-
Robin 2012. 02. 20. 11:04 [38]
@bakito: Már bocs, de te nem állítottál semmit, max a fejedben :) Ugyanis csak annyit kértél, hogy erősítsem meg az álláspontomat vagyis belinkeltél egy erre tökéletesen megfelelő oldalt ;)
-
Lezuzius 2012. 02. 20. 11:11 [39]
@Robin: tehat az allaspontod, hogy jatekos adas/vetelbol lett 30millio profitunk. Ezt nem neveznem koltesnek.
-
Robin 2012. 02. 20. 11:15 [40]
@bakito: Az a probléma, hogy sok ember aki csak az irodából tud gondolkodni, képtelen a józan paraszti agyát használni... Másrészt szerintem egy szurkolót ne a könyvizsgálatok érdekeljék, szerintetek hány Real drukkert érdekelt mondjuk az hogy mennyire áll jól a klub anyagilak a költekezések után ? Semennyire de idén megnyirik a bajnokságot !
-
Robin 2012. 02. 20. 11:19 [41]
@Lezuzius: Nem nem, szerintem a profit 200-250 millió körül van, de nem tudom, hogy mennyi átlagban pl egy jegy egy bajnokira vagy BL-re, nem tudom mennyi lóvé folyik be még a felsoroltakból.... igazából nem a pénz a lényeg ezt csak érdekesség képp írtam, arra válaszolva hogy sokan azt írják nincs pénz. De ha csak a tavaly nyári 61 millióból indulok ki, ami szintén nem kevés, abból 3 minőségi játékost lehetett volna venni a tucat helyett...
-
Robin 2012. 02. 20. 11:21 [42]
( akik egy része nem is játszik vagy kölcsönben van)
-
Ati77 2012. 02. 20. 11:37 [43]
Szerintem a kérdés inkább az, hogy mi a jobb a klubnak? Ha megvan a 4. hely , vagy ha nincs. Ha meglesz a 4. hely félek mindenki azt mondja lám ez a keret is elég. Ha nem lesz meg... lehet akkor sem változik semmi...
-
szilagyi89 2012. 02. 20. 11:41 [44]
@Ati77: Ha meg lesz a 4. hely, klub azt mondja: "lám ez a keret is elég". Én azt mondom: "lám, csoda történt".
Akár meglesz a 4. hely, akár nem, mindenképpen változtatásokat kell eszközölni, muszáj hozzányúlni ehhez a csapathoz. Az már más kérdés, hogy sokkal jobb alkupozícióban lennénk a szerződéshosszabbítások/igazolások terén, ha valóban meglenne a 4. hely.
-
Lezuzius 2012. 02. 20. 11:50 [45]
@Robin: mar kismillio cikk elemezte a gazdasi helyzetet, legrisebb majd ma jon az AST meeting utan.
Azt vitatod, hogy eleget koltottunk jatokoskra mi meg azt mondjuk, hogy nem, eppen hogy semmennyit sem koltottunk (top4 aspiranshoz kepest).
Azt meg hogy van penz de nem koltjuk el mar tobben is leirtak, hogy feltetelezes, nem tudjuk, nem latjuk, azt latjuk hogy a city kb 500milliotert igazolt es mindenkinek heti 150k-200k fizuja van. Nalunk meg RvP-nek sincs 100k - remeljuk hogy lesz, ha hosszabbit.Ha szamokat akarsz nezni, itt megtalalod oket, keress meg az Arsenalos cikkeit:
swissramble.blogspot.com/ -
bakito 2012. 02. 20. 12:14 [46]
@Robin: Még utoljára megpróbálom érdemben elmagyarázni, aztán reménytelennek minősítelek.
Szóval első megállapítás: Gyenge a játékoskeret. Magam részéről ez most tudatosult teljesen.
Második megállapítás: Amíg nem kezdünk el masszívan költeni, addig nincs visszaút a középszerűségből.
Harmadik megállapítás: A riválisainkhoz képest nevetségesen keveset költünk játékosvásárlásra. (Értsd vétel-eladás szaldója).
Negyedik megállapítás: A harmadik pontból adódóan nincs különösebb csodálkozni-valónk a jelenlegi helyzetünkön.
Ötödik: Te biztos vagy benne, én pedig nem hogy tudnánk-e költeni.
Hatodik: Szóba sem került ez a téma, mint afféle szerecsenmosdatás, nem vagyok boldog a fent leírt tényektől, és jómagam is inkább annak örülnék ha könyvek helyett a vitrin lenne fényesebb.
Most mégis mond már el, hogy tulajdonképpen miben nem tudunk egyetérteni? Komolyan nem értelek.
-
hunnia81 2012. 02. 20. 12:16 [47]
@Lezuzius: szerinted! Milan
-
Robin 2012. 02. 20. 12:22 [48]
@Lezuzius: Ha az Arsenal nem lesz BL induló, nincs az a pénz ami RVP-t ott tartsa ! Én meg leírtam, hogy mi miatt gondolom azt hogy van bőven pénz, nem tudok többet hozzátenni leírtam. De igen valamilyen szinten vitatom, hogy csak drága játékosokkal lehet jó csapatot építeni. Nem kellett volna sok csak időben lecsapnio egy Robbenre,Hintelaarra,Dzekora,Sneijderre,Özilre, Tevezre,Agüerora stb...akikre volt idő akikor nem kellett volna horribilis összeget költeni. A Barcelonába tudod hány valódi sztár játékos van ? 3 ! Messi, Xavi és Puyol ! Ezen 3 játékos miatt lett a többi világsztár ! Szóval nem minden a pénz ! De ráadásul szerintem az Arsenalnak még az is van bőőőven...
-
Robin 2012. 02. 20. 12:23 [49]
@bakito: akkor ok.
-
Lezuzius 2012. 02. 20. 12:54 [50]
@Robin: jaja amikor 5evesek voltak akkor kellett volna lecsapni rajuk. Mondjuk Ozil kivetel, mert ot tenyleg olcson vettek.
Barcelona? nezd meg hany embert vettek a kezdojukbe a felsorolt 3an kivul, es mennyiert.Es kivel vitatod azt hogy csak draga jatekosokkal lehet nyerni PL, mert itt senki nem irja, hogy lehet, sot mindenki azt irja, hogy gyenge a jatekoskeret (_annyira_ nem gyenge, kezdobe mondjuk 2 ember kene inkabb a masodik vonal jelentosen gyenge viszont tulfizetett). Elindultunk kenyszerbol ezen a palyan, nem is nezett ki rosszul, most viszont vagy csokonyossegbol vagy kenyszerbol megyunk rajta tovabb.
Biztos az a gond, hogy Wenger franciaul nyomja a taktikai ertekezletet, es Henry, Pires and co. ertette, a maiak mar nem annyira. Azt hiszik francia kaja receptet mond es otthon megfozik.
-
Robin 2012. 02. 20. 13:10 [51]
@Lezuzius: Mondjuk a felsorolt 3 mind saját nevelés :) Na és van még bőven. Ez meg a másik az Arsenalnal, nincs utánpótlás.
-
Robin 2012. 02. 20. 13:11 [52]
már mint saját nevelésű játékosokból, így nemcsoda ha évente lelépnek játékosok a pénzért...
-
Lezuzius 2012. 02. 20. 13:29 [53]
@Robin: tenyleg? egy lexikon vagy. En erre valaszoltam: "Ezen 3 játékos miatt lett a többi világsztár ! Szóval nem minden a pénz ! "
Cesc Fàbregas Arsenal 34.000.000 €
Alexis Sánchez Udinese Calcio 26.000.000 €
David Villa FC Valencia 40.000.000 €
Javier Mascherano Liverpool 20.000.000 € -
szelak 2012. 02. 20. 13:43 [54]
@Lezuzius: Kezdőbe kéne 2 ember. Hááát.
Szerintem akik maradhatnának a kezdőbe: Sziszi (némi jóindulattal), Sagna, Kos, Verma, Song (szintén jóindulattal), RvP + Wilshere, ha ép.
5-6 játékos kéne ide, minimum, nem 2. -
Robin 2012. 02. 20. 13:51 [55]
@Lezuzius: Azért a Barcelonának fent kell tartani egy szintet... és ezek az árak ahhoz képest nem számítanak soknak. Ne felejtsük nem akármilyen klubról beszélünk....
Most egy Arsenal kiadott egy tucat játékosért 61 milliót a nyáron, aminek több mint a fele nem is játszik, na most kiadhatták volna ezt a 61 milliót vagy 80 milliót már szinte mindegy, 3 minőségire is, én meg ezt mondtam. -
Robin 2012. 02. 20. 14:06 [56]
De nem is ez a lényeg, hanem hogy visszahozzák az árukat, és ezen játékosok 1 éven belül ezt megteszik ! David Villa ? Minimum kétszer annyit ér már ha nem hármonszor, másrészt egy Ibrát kellett pótolnia, minőséget minőség követett... ahogy majdnem mindegyik igazolásnál.... normál áron.
-
Lezuzius 2012. 02. 20. 14:10 [57]
@szelak: ok, akkor legyen 3 :) Nem vilagvalogatottra gondoltam, Santos is kezdett belejonni mielott leserult. Ox is kezdoben van nalam, bar meg fiatal. Kozepre kemeny ember, kozepre kreativ ember, csatar RvP melle.
@Robin: idei igazolasokbol Park es Cambell nem jatszik, tobbiek jatszanak/jatszodtak amig le nem serultek. Barcanak a 120 millios igazolasai neked "ezek nem szamitanak soknak". Neked meg az olajsejkeknek.
-
cescf4 2012. 02. 20. 14:45 [58]
@Robin: azért nem ártana utánanézni azoknak amit ilyen "büszkeséggel" állítasz, a nyári igazolásokból akik nem játszanak azok Park+Cambell(kölcsönben) ez kb 4,5misi a többi mind jó vétel volt és mindegyik hiányposztra jött, azért sem tehetjük meg hogy ezt a 60 misit 2-3 játékosra költsük, mert a nyáron sokkal több hiányposztunk volt...
-
Robin 2012. 02. 20. 15:07 [59]
@Lezuzius: Nem tudom miről beszélsz, idén a barca 60 misit költött míg az Arsenal 61-et...
-
bakito 2012. 02. 20. 15:22 [60]
@Robin: ???
Te tudod mi a költés? Az a net spending. Hol költöttünk mi 61-et? Te jó ég!!! Most nem nézek utána de épp hogy a játékos eladások felett költöttünk úgy, hogy korábban éveken át bevételt termeltünk ebből. -
cescf4 2012. 02. 20. 15:32 [61]
@Robin: 60 misiből vettek 2 játékos, szted mikor elment nasir,cesc,klisi, mi ki lettünk volna segítve 2 sztár játékossal???? Már cesc-ék idejében is voltak hiányposztok, csatár(amíg RvP-DuDu sérült volt),védelem,kapus,song backup,cesc backup sorolhatnám... most hogy vettünk pár játékost így is rövid a pad mi lett volna itt ha csak 2 ember veszünk, ki se jutunk a BL csoportból
-
szelak 2012. 02. 20. 15:32 [62]
-
Robin 2012. 02. 20. 17:19 [63]
@bakito: Ha te valamit veszel, akkor azt nem úgy nevezik hogy elköltöd a pénzedet vagy egy bizonyos részét ?
-
szilagyi89 2012. 02. 20. 17:50 [64]
@Lezuzius: @bakito: @cescf4: Hahó, egy géppel ( @Robin: ) vitáztok, aki a megalapozatlan, üres indoklások tömkelegére van be programozva, nála az észérvek nem mérvadónak. Saját tapasztalat ;)
-
Robin 2012. 02. 20. 17:57 [65]
@szilagyi89: Nem tudom mi a megalapozatlan bármiben amit írtam.Példát is kéne írni, nemcsak a levegőbe dobálózni...
-
Robin 2012. 02. 20. 17:58 [66]
...én ha írtam valamit akkor azt összeszedtem nem én találtam ki!
-
szilagyi89 2012. 02. 20. 18:26 [67]
@Robin: Az egész vitatkozásod, szurkálódásod megalapozatlan. Bármilyen téma felmerül, te jössz belekötsz, és okoskodsz. Nem tudom, hogy melyik csapatnak a "szurkolója" vagy, de nagyon rá vagy kattanva az Arsenalra.
-
Robin 2012. 02. 20. 18:39 [68]
@szilagyi89: Megalapozatlan ? Mert ?Én mindent megalapoztam, sőt nem is szoktam úgy vitatkozni, hogy nem tudom megalapozni amit írok :) Mondom írj példát és akkor talán komolyan lehet venni amit írsz így a levegőbe beszélsz csak. érdekes, volt akivel ki tudott alakulni párbeszéd, de most neked mit írjak erre amit írtál ?)))
-
esosdelben 2012. 02. 20. 18:47 [69]
ez az egy csóka legyak benneteket. ejnye. világbéke!
-
szilagyi89 2012. 02. 20. 22:11 [70]
@Robin: Mire mondjak példát? Olvass feljebb ember, meg nézz körül a korábbi bejegyzések alatt, ahová írtál. Mindenbe belekötsz, és az észnélküli érveiddel próbálod eltorzítani a vitapartner mondanivalóját.
-
Robin 2012. 02. 20. 22:59 [71]
@szilagyi89: Az, hogy leírom a véleményem az miért belekötés bármibe is ? Nemtetszik ? Az még nem azt jelenti, hogy nem is igaz vagy ész nélküli ! Még mindig nem írtál példát mire gondolsz így nehéz. De az is biztos, hogy csak az a torzítás amit én írok.... valószínűleg ! Pontosan hogy te kötsz inkább belém...
-
danesdzsu 2012. 02. 21. 11:48 http://spurs.blog.nepsport.hu/ [72]
@bakito: Igen, ezt mondom én is egy ideje: ha elfogadod, hogy most az Arsenal egy angol középcsapat, akkor jobban fogod szeretni, és jobban fogod értékelni is az elért eredményt. Mert ez az eredmény hatalmas! Amikor ezzel a kerettel nekiindultatok a PL, Wengeren kívül semmi sem szólt amellett, hogy akárcsak egy lyukas garast is tegyek arra, hogy egyáltalán EL-es helyet szereztek. Semmi. Van Persie ugyan mitől játszana végig pont most egy szezont (ez se jött be), a többi meg nem predesztinálják a klubot a Chelsea és a Pool előzésére. Van Persien kívül szerintem senki sem férne be a jelenleg előtettek álló csapatok kezdőjébe (talán Arteta a MU-ba, de az speciális eset:) ). Sőt, pár mögöttetek lévőbe sem.
Ez a csapat nagyon nagyot teljesített! Ezzel a kerettel előzitek a Chelsea-t és a Poolt! (Most azt hagyjuk, miért ez a keret, és kinek a hibája, ezt igazából sose fogjuk megtudni (az én szememben a menedzsment a bűnös.). Lehet mondani, hogy Wenger nem költött eleget, de a sok pénz kiadása egy-egy lottószelvényre semmire sem garancia, lásd: Suarez, Carroll, Torres, Bentley, Bent:), az összes szelvény felvásárlása már más eset, mint a Citynél, de ott is voltak tévedések. Robinho, Bellamy? ).Wenger elbocsátása lehet sikeres, de van benne egy jó adag kockázat:elég utána egy rossz félszezon, és azok a játékosok, akiket mindenképp meg kéne tartani, elkezdhetnek elvándorolni.
-
DorianGray 2012. 02. 21. 13:53 [73]
@Robin: nem. amit írtál hülyeség.
Figyelj ide te agyhalott makákó. Ha van 11 golyóm, veszek 3 golyót összesen 6 forintért, és eladok 2 golyót darabonént 3 forintért, akkor NEM KÖLTÖTTEM 6 forintot, hanem 0ba jöttem ki. Következésképp, szellemileg visszamaradott barátom, az Arsenal nem költött 61 millió eurót. Transfermarkt.de szerint a 2011-2012 es szezonban az Arsenal KERESETT 15 millió eurót.
A barcelona ezzel szemben ELKÖTÖTT 13 millió eurót. miről is beszélünk? remélem, hogy a csökkentett habzású mosóporral a fejedben is megérted, hogy tökéletesen katasztrofális baromságokat beszélsz és mindenkinek a fasza televan az ökörségeiddel
Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.







Jó, hogy odaírtad a szerintemet. Wengerben ott van a szenvedély, elég, ha csak a ásványvizes-flakonokra gondolunk...
Én csak azt remélem, hogy Wenger nem adta fel a küzdelmet az újgazdag csapatok ellen. Ő még feltudná venni a harcot ellenük a francia másodosztálybeli igazolásokkal. Engem nem érdekel, ha éppen egy Bruno Ecuele-Mangát hoz a védősorba, és ha működik, akkor tegye azt, nem kell itt David Luiz-féle átig. díjakkal számolni... Csak rázza meg magát.