Cesc Blues // Útwenger

Útwenger

>>> Gólok, összefoglalók <<<
(folyamatos feltöltés alatt...)

Friss kommentek
Legutóbbi posztok
Futottak még...

12 pont, 14, 15, 90% , A kiskakas és a gyémánt félkegyelme, After Dark, Az angol szövetségi kapitány, Cesc Blues, Da-Wengi kód, Dank je, Kapitein!, Disszertáció 5.0.0., Evolúció I., Evolúció II., Gooners TOP11, Gooners TOP20, Hova tűnt Manuel Almunia?, Húsz év múlva, Intelligence And Class, Kezem a mezen, Ladies in Red, Little things affect little minds, Love Story, Lö kódex, Masterpieces, Messi az Arsenalban?, Midfield Master, Mr. Arsenal, Mr. Megbízható, New kids on the block, Our Crozilian, Szurkolónak lenni a legjobb..., Top Gun, Vangor-labor, Vissza a jövőbe!, Wengeroutine, Zsebturkáló

Vangor Labor

Beharangozó

Pontosztás

Mentally Strong

Lapszemle

Charlie George's Pub

Elmélkedések

Kategóriák
Cesc Blues
Írta: dorkins 2011. aug. 15. 18:01 Kategória: Charlie George's Pub

Ezen a nyáron írtam már búcsúposztot Clichy-nek és Denilsonnak. Előbbit kedveltem, de távozása nem rengette meg alapjaiban a csapatot, utóbbi pedig ágyús örömtüzek közepette tért haza Brazíliába. Nem kérdés, hogy a három közül ez a mai messze a legnehezebb feladat.

A Cesc-sagáról egész könyvet lehetne írni - csak nem érdemes, mert valószínűleg a világirodalom legunalmasabb műveinek egyikeként tartanák számon. Lehetne írni az évek óta tartó sajtóhadjáratról, amelynek keretében több száz (ezer?) cikk született, túlnyomó részük puszta spekuláció. Lehetne írni arról, hogy hányszor hangzott el Xavi, Pique, Puyol, Valdes és társaik szájából, hogy kapitányunknak Barcelonában a helye, és hogy ez mennyire mérhetetlenül tiszteletlen és felháborító volt. Lehetne írni arról, hogy mennyire gerinctelenül viselkedett a földkerekség legjobb klubjának tartott Barcelona a legutóbbi két nyár alatt. Lehetne írni arról, hogy Fabregas miért váltott klubot kevesebbért, mint Andy Caroll. Lehetne írni arról, hogy mennyire rosszul kezelte a helyzetet az Arsenal és Arsene Wenger. Lehetne írni arról, hogy miért tartunk  az új szezon kezdete után két nappal ott, ahol tartunk. Ezekkel most egyáltalán nem szeretnék foglalkozni. A kommentek között úgyis vitázunk majd ezekről a kérdésekről, hiszen mindenkinek van véleménye, aki követte a történéseket, illetve annak is, aki nem. Másrészt úgy érzem, hogy ezek fontossága eltörpül a szomorú tény mellett, hogy az Arsenal immár hivatalosan is elveszítette kapitányát és legjobb játékosát.

Ha eddig nem lett volna egyértelmű írásaimból és kommentjeimből, Cesc Fabregas volt a kedvenc játékosom. Nem miatta szerettem meg az Arsenalt, de abban a szezonban váltam kocadrukkerből szurkolóvá, mikor belőle alapember lett (2005/06), így kicsit mindig úgy tekintettem rá, mint a „sajátomra”, bármennyire hülyén hangzik is ez. Az elmúlt hat szezonban rengeteg játékos fordult meg nálunk, ki több, ki kevesebb sikerrel, de senkitől nem függött olyan mértékben a csapat játéka, mint tőle. A pályán fokozatosan, de megállíthatatlanul, ő lett az Arsenal agya és szíve, miközben nekem fokozatosan fontosabb lett az Arsenal, mint egyszerű hétvégi szórakozás. A két folyamat párhuzamosan zajlott le, és ez részben talán megmagyarázza, hogy Cesc miért több számomra, mint egy játékos a sok közül. Emlékszem arra a napra, mikor Henry távozott, és akkor is szomorú voltam, de az ő Arsenal-karrierje javát nem volt szerencsém végignézni, így kevésbé éreztem személyesnek a veszteséget. (Őrület, hogy mit képes kiváltani az emberből ez a játék. Őrület.)

Hat éven keresztül (de különösen Henry távozása óta) számomra Fabregas volt az, aki miatt mindig, minden körülmények között érdemes volt megnézni az Arsenal aktuális meccsét. Ha ő ott volt a pályán, mindig bennem volt a várakozás izgalma, tudtam, teljesen biztos voltam benne, hogy látni fogok valamit, ami miatt elmondhatom majd, hogy megérte leülni a tévé/számítógép elé arra a 90 percre. Ez felbecsülhetetlen ajándék egy szurkolónak, és Cesc nagyon ritkán hagyott cserben. Lehetett az egy varázslatos 70 méteres átadás, egy halálos pontosságú beadás, egy sistergős lövés, egy egész pályás versenyfutás az ellenfél játékosával, egy fontos szerelés, egy gól, vagy bármi más, majdnem minden alkalommal előállt valamivel, amivel bearanyozta a szombat délutánomat vagy szerda estémet. (Sorolhatnám hosszasan a legszebb pillanatait, de minek? Arra ott vannak a YouTube-összeállítások.) És valahányszor megajándékozta a szurkolókat egy góllal, egy gólpasszal, egy győzelemmel, lehetett látni rajta, hogy mindez nem csak nekünk (talán eddig is indokolt lett volna többes számot használnom), de neki is sokat jelentett. Még az utolsó szezonjában is, amikor sokak szerint nem volt eléggé elkötelezett. Jómagam ezt egy pillanatig sem hiszem el, és őszintén úgy gondolom, hogy Cesc az itt töltött évei alatt nem csak a szerződésével kötődött az Arsenalhoz. A katalán srácból Ágyús lett - legalábbis amennyire egy 16 éves koráig Spanyolországban nevelkedett játékostól józanul el lehet várni. Annak teljes tudatában mondom ezt, hogy ma már a Barca mezét csókolgatta.

Cesc mind a 303 alkalommal büszkén és alázattal viselte a klub mezét, 2008 novembere óta pedig a csapatkapitányi karszalagot is. Olyan kiolthatatlan elszántságot és ambíciót láttam rajta minden meccsén, amin volt szerencsém látni, amit csak nagyon keveseken. Winning mentality? Egy fél csapatra elegendőt hordozott magában. (Illetve hordoz továbbra is, csak már rossz mezben.) Mióta először beindult a hazahívó susmogás Katalóniából (ki emlékszik már, pontosan mikor is volt ez), sokan írtak róla úgy, mintha belelátnának a fejébe, vagy személyes ismerősei lennének, és állították, hogy Fabregas gondolatai már a Barcelona körül járnak, nem akar az Arsenalnál lenni. Hogy mikor lett a hazavágyódásból (amit Cesc soha nem tagadott) konkrét elhatározás, hogy elhagyja Londont, arról fogalmam sincs, ugyanis én nem látok bele a fejébe és nem is állítom az ellenkezőjét. Azt tudom csak, hogy a pályán semmi jelét nem láttam ennek, és ez a lényeg. Amikor igazán számított, azaz a meccseken, mindvégig úgy viselkedett, ahogyan az elvárható egy Arsenal-játékostól és kapitánytól. Minden tőle telhetőt megtett a sikerért, az Arsenal legszebb hagyományainak megfelelően, ezért az én szememben igazi Ágyús volt - bár előre látom, hogy bizonyos körökben felháborodást fog kiváltani ez a gondolat. Sajnos nem sokan voltak körülötte, különösen az utóbbi 2-3 szezonban, akik hasonló értékeket vonultattak föl, és talán ez magyarázza meg legjobban, hogy miért 24 évesen, egyetlen kupagyőzelemmel a háta mögött kellett elveszítenünk egy ilyen fantasztikus játékost. 

Ami a távozásánál is jobban elszomorít, az néhány szurkolói reakció. Sok mindenre és mindenkire lehet most haragudni és sarat dobálni: az Arsenal vezetőségére, Wengerre, a Barcelonára, Xavira, a svájci frank árfolyamára, a Jóistenre. Fabregas érdemli meg a legkevésbé. Persze ő sem angyal a történetben, de bármit is tett (vagy nem tett) volna ebben a helyzetben, akadtak volna, akik támadják. Azt az utat választotta, hogy csöndben marad, amíg a két klub egymás között lerendezi a helyzetet. Az vesse rá az első követ, aki tudott volna jobban dönteni a helyében. Tudom, a szurkolói mentalitás igen egyszerű ezen a téren. „Ha itt hagysz minket a szarban, rohadj meg, és kész.” Legtöbb esetben én is ezt képviselném, de ő tett annyit értünk, hogy megérdemli, hogy ezen túllépjünk egy kicsit, és átgondoljuk a helyzetet az ő szemszögéből is. Biztos vagyok benne, hogy korábban elmehetett volna több pénzért, de nem tette, sőt ha minden igaz kevesebbet fog keresni a Barcában, mint nálunk. Tavaly is elmehetett volna, ha nagyon akar, de hagyta magát meggyőzni, és maradt még egy évet. Az egyetlen logikus magyarázat arra, hogy miért most lépett le, az az hogy már ő sem hisz Wengerben és a sikeres (közel)jövőben. Tekintve, hogy a szurkolók egy jelentős része ugyanígy érez, nem értem, hogy miért kéne ezt Fabregas szemére vetnünk. Így is tovább kitartott az általa őszintén tisztelt és szeretett Wenger mellett, mint sok drukker.

Elkerülhetetlenül vitatéma lesz, hogy Fabregas legenda-e vagy sem. Nem nagyon van erre a kérdésre egyértelmű válasz, ezért csak annyit tennénk hozzá, hogy angol nyelvű blogokon mostanában többen felhozták Liam Brady nevét példának. Az ír középpályás, aki 15 évesen került a csapathoz ifiként, 1980-ban, 24 évesen hagyta el az Arsenalt a Juventus kedvéért, egyetlen trófeával a háta mögött (FA Kupa, 1979). Tehetségével messze kiemelkedett akkori társai közül, de önmagában nem volt elég ahhoz, hogy komolyabb sikereket érjenek el együtt. Ma senki nem vitatja, hogy a klub történetének egyik legjobb játékosa volt. Remélem, hogy idővel Cesc Fabregas nevét is ilyen általános tisztelet fogja övezni, mert megérdemli.

Elsüthetném a szokásos sorokat, hogy minden rosszban van valami jó, meg hogy egy játékos sem pótolhatatlan, de jelenleg nem így érzek. Hiányozni fog a játéka, hiányozni fog az az érzés a meccsek előtt, amit fentebb leírtam, hiányozni fog Cesc. Kitüntetés volt őt nézni éveken keresztül, és sajnálom, hogy mostantól nem nézhetem, Barca meccsre ugyanis csak akkor kapcsolok legközelebb, ha ellenünk játszanak.

Azt hiszem, nem tudok mást hozzátenni. Kösz mindent, Cesc.

Címkék: Arsenal, Barcelona, Brady, Cesc, Wenger
Kommentek: 81 komment

Kommentelj Facebookkal

Eddig 81 komment érkezett

  • hobcsi  2011. 08. 15. 18:18 [1] 

    Én nem fogom gyalázni sem őt, sem Wengert, de most valamiért bejött a dolog, amit írtam tavasszal... Vagy Wenger, vagy Cesc...
    Egyébiránt azt is látni lehet, hogy Nasri ezek után nem akar itt maradni.

    S Mr. Tökös edző bá tuti nem igazol, mert a csapat így is jó...

    Válasz erre
  • Gooner92  2011. 08. 15. 18:21 [2] 

    Jó lett, dorkins. Nem foglak ismételni téged, felesleges is lenne.
    Csak ennyi: utoljára Henry távozásánál éreztem magamat ilyen rosszul. Ez sok mindent elárul.

    Válasz erre
  • mzrt  2011. 08. 15. 18:51 [3] 

    én egyáltalán nem sajnálom 1 a sok zsoldos közül én utoljára kolot sajnáltam

    Válasz erre
  • Oggy  2011. 08. 15. 19:09 http://focitop.blog.nepsport.hu/ [4] 

    Valóban ő az aki legkevésbé érdemli meg, hogy ócsárolják. Azt gondolom mindent megtett a klubért, és ezért inkább köszönetet kéne mondani. Megmondom őszintén, el is sírtam magam kicsit mikor megláttam Barca mezben. Nem érezte a hitet a csapatban és Wengerben, amit teljesen megértek. Legyünk őszinték, ezért nem hibáztatható. Az is mindent elárul, hogy a legrosszabb szezonjában is szinte a legjobb játékosunk volt. Kiemelkedett a csapatból. Jelenleg ő az a játékos aki tényleg pótolhatatlan. Köszönünk mindent Cesc!

    Válasz erre
  • cescf4  2011. 08. 15. 19:15 [5] 

    mintha 1 az 1ben az én véleményemet írtad volna le thx dorkins

    még annyit tennék hozzá hogy gondoljuk el hogy mi lett volna ha ade+kolo és flamesz és\vagy hleb több szezont le lehúzott volna, egy értelmes kapussal hátul, hát egy csoda csapat lett volna, és mérhetetlenül csalódott vagyok h hagytuk azt a csapatot szétesni

    Válasz erre
  • goonerpeet  2011. 08. 15. 19:17 http://utwenger.blog.nepsport.hu/ [6] 

    Lassan elmondhatom, hogy az Arsenallal való kapcsolatom az egyik leghosszabban tartó azok közül, amelyeket részben magam választottam. Ebben a kapcsolatban pedig egyértelműen végig főszerepet játszott Cesc, és épp ezért tartottam mindig is furcsának, hogy sosem tudtam hozzá különösebben ragaszkodni. Mindig rajongtam a játékáért és az elszántságáért, de valahogy sosem került a megkülönböztetettek, a kedvencek között is a kedvencek közé. Így én nem élem meg akkora tragédiaként a távozását, és el is fogadom. A búkon már írtam, hogy aki 8 évnyi ilyen minőségű szolgálat után nem hálával emlékszik vissza Fabregas nevére, az nálam mint szurkoló és mint ember is nagyon mélyre ásta magát. Nekem is megingott benne néha a bizalmam, de visszatekintve az összképre, ezek a pillanatok elenyészőek ahhoz képest, amikor azt éreztem, hogy egy ilyen emberrel a csapatunkban bármire képesek lehetünk. Sajnálom, hogy egy ilyen sikertelen korszakban kellett megfelelnie mindenkinek, és becsülöm a kitartását, hogy szinte mindvégig kitartott a mentora mellett, akinek innentől kezdve (jórészt magának köszönhetően) minden eddiginél nehezebb dolga lesz. Köszönjük Cesc, sok sikert.

    Válasz erre
  • fecooo  2011. 08. 15. 20:19 [7] 

    köszönöm, h te írtad meg ezt a cikket Dorkins... tisztelettel írom a következőket: mindkét oldal minősíthetetlenül viselkedett, én szégyellem magam sanyika "skótsága" miatt, Xaviék idióta nyilatkozatai miatt, de megkérlek arra is, h ismerd el, h nem büntetlenek Wengerék sem... a Barca igazolásai nem jobban gyomorforgatóak, mint a fillérekért elcsábított gyerekek, kik előtt elég elhúzni a mézesmadzagot, és a 16-17 éveseket még a szüleik is irányíthatják, és a sokkal több pénz és profi szerződés igencsak vonzó ajánlat tud lenni... tudom, h a két tábor között szinte végleg megromlott a viszony (ebben sajnos szerepet játszottak a provokatív posztok is), de jobb lenne "békét kötni", én mindkét csapatot kedvelem, a Barcát persze jobban, de akkor is az ágyúsoknak szorítok a PL-ben, így nem könnyű negatívan írni róluk, mégha meg is tettem többször is...

    Válasz erre
  • szelak  2011. 08. 15. 20:23 [8] 

    Azért az nagyon elszomorító és főleg elgondolkodtató, hogy a csapatkapitányunk (!) még a fizetése egy részéről is hajlandó lemondani, csak hogy mehessen. Lehet, h csak nemzeti érzelmek vannak ebben, de én ezt aligha hiszem - várta, várta, h felépül körülötte egy nagy csapat, de arra úgy tűnik, ítéletnapig kell várni.
    Számomra bizonyosan legenda, nem is kérdés.

    Válasz erre
  • Gooner92  2011. 08. 15. 20:25 [9] 

    Remélem, aki zsoldosnak nevezi és azt mondja, egy szó nélkül lépett le, olvasta a nyilatkozatát. www.guardian.co.uk/football/2011/aug/15/cesc-fabregas-signs-barcelona-arsenal

    Válasz erre
  • mzrt  2011. 08. 15. 20:26 [10] 

    nagy játékos, csk elismerem de legenda azért óvatosan......

    Válasz erre
  • djibrilliant  2011. 08. 15. 20:28 [11] 

    Adams, Dixon, Bergkamp visszavonulása, Parlour, Vieira, Pirés, Ljungberg, Touré és Henry távozása után már annyira nem hatott meg ez a dolog, csak keserűen szájízzel tudomásul vettem a rossz hírt.
    Emlékszem, hogy első éveiben mennyire irritált Fabregas, főleg miután megkapta a 4-est Vieira után. Persze ahogy beilleszkedett és elkezdte csillogtatni a tehetségét hamar megkedveltem a srácot. A keret egyik legambíciózusabb tagja volt, akiben megvolt az a győzni akarás, amit nagyon sokszor nem látok a pályán. Kétség nem fér ahhoz, hogy szereti ezt a klubot és ugyanolyan rajongó, mint mi. Csak gondoljunk bele milyen nehéz lehetett neki hónapokig hallgatni, miközben sokan kétségbe vonták az elhivatottságát.
    Távozásának okait megértem, a Barcelona vezetőit,módszereit mélyen megvetem, viszont az Arsenalt nem igazán tudom hibáztatni, hisz valljuk be, részünkről itt már csak damage controlról volt szó. Egyedül az dühít, hogy megint meg kell válni a legjobbunktól, ahelyett, hogy köré építenénk vele egyszintű játékosokkal.
    Hiányozni fog, ehhez kétség sem fér, 40 gól és egy újabb darabka győztes szellem távozott a világklasszis Fabregas személyében. Köszönet a 8 évért és a több mint 300 mérkőzésért.

    Válasz erre
  • holloway  2011. 08. 15. 20:42 [12] 

    nehéz mit írni még akkor is ha már tudtuk jó ideje h be fog következni a dolog és h nehéz lesz belőle jól kijönni. azt hiszem nem is sikerült. a barcelonával nem foglalkozok mert nem érdekelnek, cescet nagy focistának tartom és kedvelem, róla sem írok semmi rosszat, sok sikert kívánva szomorúan el kellett engedni őt. a barcával nem foglalkozok mert nem érdekelnek. amit számomra elkeserítő volt látni az a klub és arsene wenger tevékenykedése a hercehurca alatt. a lehető legszerencsétlenebb módon intézték az egészet.
    1. hiba volt az egészet az átigazolási szezon végére hagyni, nehéz lesz most már játékost szerezni nagyon.
    2. duplán szerencsétlen volt a dolog h pont a bl selejtező előtt kell morálisan padlóra küldeni evvel a csapatot.
    3. nyilván való volt h cescet nem tudjuk megtartani, nasrira kellett volna koncentrálni és fűt-fát beígérni neki: nagyobb fizetést, irányítói posztot, csapatkapitányságot és legfőképp erősítést a cescért kapott pénzből.

    cesc távozásával még egy vmi véget ért, az a wengeri csapatépítés. ez a modell zsákutca. abból sosem lesz nyerő csapat h összevásárlok egy halom 15-16 éves külföldi játékost. naivitás volt wenger részéről az a gondolat h francia, togói, katalán stb játékosok a végletekig hűségesek lesznek a klubhoz. addig míg céljaiknak megfelel igen. tinikkel nem lehet sikereket elérni, mivel nem sikeres a csapat mire beérnek lelépnek és kezdődik minden elölről. sajnos csapatunk tinik ugródeszkájává süllyedt le.
    a kiút, bármennyire is nehéz, de ki kell építeni egy brit tengelyt. nehéz feladat, mert alig van vmire való brit focista. de nincs más megoldás, keríteni kell vhogy legalább 4-6 állandó stabil kezdő brit játékost. és ezekhez hozzáadni egy-két világsztárt és talán el lehetne indulni vissza ahova tartozunk.

    Válasz erre
  • Camoranesi90  2011. 08. 15. 20:55 [13] 

    Történt ami történt, Fabre maga volt az Arsenal - évekig. De ő is ember, aki otthon akart lenni (család-barátok-meg rengeteg kupa) ezért szerintem nem kell elítélni. Vki írt, hogy nem lett köré igazi klasszis csapat építve, anno Jordan is bejelentette, h megy, és egyből jött Pippen majd Rodman...Itt ez fordítva történt, az Arsenal jelenleg süllyed, elmennek a húzóemberek, Wenger pedig szerintem az utolsókat rúgja, ha nem az utolsót. Fabregasnak pedig sikeres és sérülésmentes további pályafutás kívánok, ha vki, akkor ő megérdemli.

    Válasz erre
  • bakito  2011. 08. 15. 21:18 [14] 

    Szép poszt, köszönöm hogy megírtad.

    És most hogy lezárult ez az egész gyötrelem, hagy mondjam el a verdiktet az ügyben szereplőkről:

    1./ WENGER:
    Pozitív: Felfedezte, idehozta, kinevelte, köré épített egy csapatot, a világ egyik legjobb játékosát faragta belőle, és itt tudta tartani 8 évig úgy, hogy gyakorlatilag nem nyert a srác semmit. Ezt rajta kívül senki sem tudta volna végigcsinálni.
    Negatív: Ha tud neki tényleges jövőt kínálni (értsd trófeák), akkor nem vágyódott volna el ennyire a végén, ill. sokkal jobban meggyűlt volna a Barcelona baja a becserkészésével.
    Mint man-management 5-ös, mint team medezsment 1-es. És még negatív, hogy ilyen makacs módon képtelen volt belátni a vereségét. Ezzel nagy kárt okozott a klubnak. A végén úriember volt, mert itt tarthatta volna Cesct (elő szerződés), de azzal senki nem járt volna jól igazán. Az emberségért becsülöm...

    2./ ARSENAL:
    Pozitív: Semmi...
    Negatív: Teljesen hagyták szabadon futni az ügyet, nem léptek közbe a kritikus pontoknál, óriási összegeket buktunk a vezetők hanyagsága és felelőtlensége miatt.

    3./ BARCELONA:
    Pozitív: Jó üzletet csináltak. Kb. úgy becsülöm őket ezért, mint Szalainét amikor elutalta a végkielégítését. Ügyes na...
    Negatív: Teljes embertelenség, és tiszteletlenség. Embertelenek voltak, mert ha igazán akarták volna Cesc-t, nem űzik ezt a játékot, hanem tisztességes ajánlattal élnek. Ha egy Csigrinszkij ér annyit mint Fabregas, akkor itt valami nem kóser. Rájátszottak Cesc érzelmeire, és ebből csináltak üzletet. A srác lelkét agyongyötörték, DNA ide vagy oda. Megvetésem teljes...

    4./ Xavi, Pique, Valdes és a hét törpe:
    Pozitív: Semmi...mi közük volt egyáltalán ehhez az egészhez? Puyol 17 évesen lett Barca játékos, Fabregas meg 16 évesen Arsenal. Ne ugasson itt nekem a DNA-val. Röhej!
    Negatív: Butaság, tiszteletlenség, infantilizmus. Úgy vezette őket a háttérből a Barca vezetése, hogy közben azt hitték ők a jópofa gyerekek. Végül is nem kell nagyon haragudni rájuk, ők csak az ostoba paraszt szerepét játszották ebben a játszmában.

    5./ FABREGAS:
    Pozitív: Nem ugatott, nem beszélt ki, elmondta Wengernek mi az ábra, de nem rohangált az ügynökével a sajtóhoz. Tiszteletben tartotta a szerződését, a klubot, és a menedzsert. Ezek becsülendő emberi kvalitások, főleg ha ránézünk a másik oldalra...Mindeközben szívét lelkét kitette a pályára, soha senki nem láthatta rajta hogy alibizik. A mosolyai viszont fogytak, és gyakrabban vicsorgott egy gól után, mint inkább felszabadultan örült volna. Szerintem egyre inkább látszott rajta, hogy már nem tudja tiszta szívből csinálni, akarná, de már nem hisz benne.
    Negatív: Ha nem 24 éves, talán hamarabb a sarkára áll, és megmondja Wengernek a tutit: Engedj el, és vasalj be értem annyi pénzt amennyit tudsz, de ígérd meg hogy legkésőbb két év múlva koccc...
    Sajnos simán lebukott a Barca keselyűi előtt, akik erre fel is építették gusztustalan építményüket. De hát ő mégsem egy kufár, hanem egy egyszerű gyerek, aki mellesleg a világ egyik legjobb focistája.

    Legend? Ezt majd csak idővel emberek, most még túl domináns a düh és a fájdalom. Félek tőle, hogy rossz döntést hozott, mert nem fog beférni a kezdőbe, és végtelenül meg fog keseredni. Nagyon-nagy kár...

    Válasz erre
  • dorkins  2011. 08. 15. 21:48 http://utwenger.blog.nepsport.hu/ [15] 

    @fecooo: Igazából direkt nem akartam foglalkozni most ezzel, tényleg nem érdekel jelenleg a Barca, és az, ahogy viselkedtek. De ha már így felhoztad, akkor leírom, hogy szerintem abszolút nincs egy súlycsoportban a két "vétség". Kikötött nálunk az elmúlt pár évben néhány Barca-ifi, de gondolom nem mi vagyunk az egyetlen klub a világon, amely kihasználta ezt a törvények által kínált lehetőséget. Közben azért a Barca be tudott építeni a csapatba pár "közepesen ügyes" játékost az utánpótlásból, gondolom ezt neked nem kell mondanom. Nem akarok okoskodni, mert nem látok bele a klubotok működésébe, de hogy tele vagytok saját nevelésű játékosokkal, akikkel a csúcsra jutottatok, az nekem azt súgja, hogy a legjobbakat valahogy mégis megtartjátok... Szóval annyira nem tudlak sajnálni titeket az "elrabolt" tinédzserek miatt.
    Aztán ha kicsúszik néha a kezetekből egy olyan csiszolatlan gyémánt, mint Cesc, és valahol máshol nagy játékos lesz belőle (érdekes, pl. arról sosem hallottam, hogy Fran Meridanak Barca DNS-e lenne), akkor jön a sírás-rívás, és az arrogáns viselkedés a klubotoktól, akik azt hiszik, hogy valamiért joguk van mélyen áron alul elhozni egy játékost. Milyen alapon? Mert 16 éves koráig ott játszott? Az üzlet kurvára nem így működik, csak ezt a Barcelona nem hajlandó belátni. Sajnos az Arsenal megunta a dolgot, és engedett nektek, ebben valóban hibáztak, bár sok választásunk nem volt.
    És még egy érdekesség erről a saját nevelés dologról, amit minap olvastam Twitteren: "Cesc came to us at 16, but "coming home" as Barca product. Puyol, Pedro and Busquets all went to Barca at 17. (via @catalanconspiracy)"

    Nem hiszem, hogy van okunk "békét kötni" a Barcával, pláne most. Rühellem a klubotokat, nem fogok hazudni, viszont azokkal a szurkolókkal, akik olyan kulturáltan jönnek ide, mint te most, nekem nincs semmi bajom. Peace, és társai. :)

    Válasz erre
  • keresztessybence  2011. 08. 15. 21:49 [16] 

    fantasztikus írás, nagyon jól megfogalmazva :) borzasztó lehet elveszíteni egy ilyen briliáns játékost... ugyanakkor Wengert hibáztatom csak, amiért idáig húzta az ügyet... de ha jól meggondolom, Őneki a csapat érdekeit volt dolga figyelni, nem egy játékosét (még akkor is, ha Cesc-ről van szó)
    Viszont (és ezért most elnézést mindenkitől) Madridistaként mondom, öröm volt Fabregast Barcelona mezben látni... megkönnyebbülést jelentett... a poszt azonban nagyon jó... szívbemarkoló, de büszke hangban lett megírva... még egyszer grat érte :)

    Válasz erre
  • clubofthe20century  2011. 08. 15. 22:26 [17] 

    Dorkins, most totálisan visszahoztad azt az érzést, amit akkor éreztem, amikor Raúl és Guti ment el tőlünk. Igazából megértem az Arsenal vezetőit valamilyen szinten, mert Wenger nekik maga a megtestesült Tesco gazdaságos csomag... Nekik is rá kéne már jönniük arra, hogyha valamit el akarnak érni, ahhoz ki kell rúgni Wengert, és venni pár kész játékost. Az Arsenal lesüllyedt a holland élcsapatok szintjére: ugródeszkának használják a csapatotokat, viszont Nektek azért nem kevés hasznotok származhat belőle. Henry nagy felfedezés volt, ahogy Vieira is. Most meg Fabregas.. Wengernek van szeme a tehetségekhez, csak tudni kéne kupákat nyerni, és akkor meg is tudná őket tartani..
    Grat. a poszthoz Dorkins, nagy respekt.

    Válasz erre
  • Yetipeti  2011. 08. 15. 22:27 [18] 

    Én kicsit az Arsenal-ról szeretnék írni...Real szurkoló vagyok,de kb 10éve szorítok az Arsenal-nak is...Akkor a csapat,még közvetlenül az akkori legnagyobbak (Real,Bayern,Valencia) mögött volt játékerőben...Utána jött a veretlen korszak,(Henry,Vieira,Bergkamp stb) amikor öröm volt nézni minden meccsét az Arsenal-nak...Azóta,folyamatos pénzkivonást látok a csapatnál,és folyamatosan gyengül a csapat(annak ellenére hogy 2006-ban BL-döntőztek,én akkor sem láttam őket erősebbnek a régebbi Arsenal-nál,csak hát ugye Henry...) Folyamatos süllyedés az egész,és ez jelenleg most van a mélyponton...A Wenger által folytatott(már-már közhely) taktika pedig értelmetlen baromság...Mármint,hogy fiatalokat szerepeltet rendszeresen...Ezt a barca-fanok is szeretik hangoztatni,hogy ők mennyivel jobbak,mert náluk saját nevelésű játékosok vannak...Nah most kérdezem én: Nem mindegy,hogy saját-nevelésű,vagy fiatal játékosok vannak a csapatban??? Nem tök mindegy,hogy színesbőrű,vagy fehér??? Tálib vagy skandináv?? Az a lényeg,hogy jól játszon a csapat! Egy előnye van a fiatalok szerepeltetésének,mégpedig az,hogy egyszer majd beérnek,és jó kis csapat lesz pár év múlva...De Wenger rendszeresen eladogatja azokat,akik beérnek...Így mi értelme az egésznek??? Nem tudom elképzelni,hogy egy ilyen képességű edző mint ő ne látná,hogy süllyed a csapat lassan már 10éve,szerintem meg van kötve a keze,nem költhet egy fillért sem...Mindenesetre kár lett volna azért,ha marad Fabregas,inkább menjen el,lélektelenül játszott volna valószínűleg,úgy meg kár lett volna...

    Válasz erre
  • imici77  2011. 08. 15. 22:33 http://utwenger.blog.nepsport.hu/ [19] 

    Válasz erre
  • dorkins  2011. 08. 15. 22:42 http://utwenger.blog.nepsport.hu/ [20] 

    Kösz mindenkinek, srácok. Külön örülök, hogy nem csak Arse-drukkereknek nyújtott valamit a poszt. Cheers.

    Válasz erre
  • Puyol07  2011. 08. 15. 22:43 [21] 

    Ejj ez a mocskos Barcelona :)

    Válasz erre
  • adamskij  2011. 08. 15. 22:48 [22] 

    veszteség Cesc távozása a klubnak, hogyne lenne az. viszont össze sem mérhető a 2006os szezon utáni távozásokkal, akkor alapemberek hagytak el minket. a kis katalán motivációja is érthető, ő serlegeket szeretne a vitrinben látni. van annyi esze, hogy megértette, Wenger ebben nem túlzottan érdekelt.

    részemről annak örülök, hogy távozásával nagyobb esély van a kétcsatáros játékra és többet lövünk majd kapura a 16oson kívülről is. nem baj a passzolgatás, csak legyen meg az a lövőerő is, ami az elmúlt pár évben szinte eltűnt.

    Cesc távozásával már a hatodik hely is jó teljesítmény lesz, a negyedik meg kiváló, annál előrébb csoda. kemény lesz ez az év és Wenger számára még keményebb, talán az utolsó.

    Válasz erre
  • cescf4  2011. 08. 15. 23:07 [23] 

    @holloway:

    Ezzel a modellel csak az volt a baj hogy nem számították bele hogyan fognak ehhez viszonyulni maguk a játékosok, voltak akik kitartottak(cesc,rvp,sagna) és voltak akik hamarabb "feladták"

    amikor hleb,flamesz elment akkor kezdődött meg a "tánc", olyan lyukakat hagytak a csapatban amiket nehezen de sikerült betömnünk de ehhez is idő kellett(nasri,arsha) és amikor ez sikerült volna már ade és kolo nem volt itt és ez a körforgás azóta is fellelhető a csapatnál

    a legszomorúbb az egészben hogy ha sikerül 07-08as idényben(mielőtt megkezdődött volna ez a körforgás) bajnokságot nyerni akkor lehet hogy teljesen máshogy alakulnak a dolgok...

    Válasz erre
  • cimby_bandi  2011. 08. 15. 23:08 [24] 

    na jönnek a trollok . Kb annyit érnek mint a betyárkörték a seggemen.

    Válasz erre
  • adamskij  2011. 08. 15. 23:08 [25] 

    @holloway: brit tengellyel nagyon egyetértek, szerintem is ezt a korábban már bevált utat kéne járnunk.

    Válasz erre
  • SparrowJack  2011. 08. 15. 23:13 [26] 

    dorkins, megértelek... Valami hasonlót "éltem" át mikor Ronaldinho a Milan-ba igazolt... Nekem anno Ő jelentette azt, amit neked Fabregas...
    Aztán jött a Pep korszak...

    Válasz erre
  • galedki  2011. 08. 15. 23:23 [27] 

    a két főmajom barcás idepöfögése lóg csak ki a tisztességesen nyilatkozók sorából. még ilyenkor se tudnak valami normálisat iderekkenteni... ennyit erről.

    Válasz erre
  • milann  2011. 08. 15. 23:48 [28] 

    @bakito:

    Csak némi kiigazítás, hogy a dolgok rendben legyenek. Kezdem a Barcelona negatív értékelésével. Embertelen, tisztességtelen és egyéb szavak elszomorítanak amikor egy mondatban szerepelnek a csapat nevével. Ki szerint jogosan, ki szerint nem. Valaki szerint az is lehet tisztességtelen, hogy fiatal játékosokat, ingyen vagy nevelési költségen elviszünk egy olyan futball kultúrába ahol a szabályozás ezt engedi, profi szerződést kínálni nekik, tudva, hogy mekkora előny ez a nevelő egyesülettel szemben. Valaki szerint nem éppen szerencsés Wengernek tulajdonítani a játékos felfedezését, holott addigra már mindenki tisztában volt a kvalitásaival mikor erre ő is rájött. Nem nehéz dolog egyébként, kell egy ember aki látott már foci meccset, esetleg többet is, akár szakértője is a sportágnak, a La Masia szomszédságába kell költöztetni, hogy akár az ablakából is láthassa az edzőpályát, egy elfogadható roaming díjjakkal bíró szolgáltatónál mobiltelefon és kész is. A mondandóm elején érdemes leszögezni, hogy ha angol csapatról van szó akkor Arsenal! Mindig is közel voltak hozzám, Henry, Bergkamp és a többiek.. Folytatva a megkezdett gondolatmenetet a pénzügyi részét vizsgálva, barca oldalról miért is adnának ki egy olyan játékosért hatalmas összegeket akit ők neveltek, a játék alapjait ők fektették le nála. Így vádolni őket azzal, hogy zsaroltak, tisztességtelenek voltak elég erős dolog. Puyolnak és Piquenek mi köze a dologhoz? Mivel mindannyian spanyol válogatottak egészen fiatal koruktól kezdve, volt idejük a számos közös edzőtábor alkalmával megbeszélni, hogy ki, hogy smint és miért. Nem véletlenül nyomtak a kezébe barca mezt amikor csak tehették, ehhez kell a másik fél, anélkül nem megy. Belefásulni pedig nem nehéz a 8 évi majd jövőre lesz csapat ne aggódj, legközelebb mi nyerjük, hozok köréd csapatot filozófiába. Az Arsenal legjobbja volt, hátán vitte a csapatot sokszor, de gondoljunk már bele mivel képesek vagyunk rá, kinek nem fordul meg a fejében a váltás gondolata ezek után. Nem normális dolog ez. Válogatott szinten minden érmed megvan a falon, de klub szinten, amiért minden nap napi 5ször elmész edzésre, hajtasz, leteszed az asztalra ami tőled telik ésígy sem megy... bárki meginogna, ilyen az ember. Jött a lehetőség, hívták, elfogadta! Megbántani nem szándékoztam senkit, olvasva egy két hozzászólást nehéz lett volna nem regisztrálni csak emiatt és nem elmondani egy másik véleményt.
    Szép estét!

    Válasz erre
  • goonerpeet  2011. 08. 15. 23:58 http://utwenger.blog.nepsport.hu/ [29] 

    @milann: A Barcelona szent. Már maga Jézus Krisztus is gránátvöröset szart.

    Válasz erre
  • kszilard5  2011. 08. 16. 0:05 http://cselkiraly.blog.nepsport.hu/ [30] 

    @milann: "Puyolnak és Piquenek mi köze a dologhoz?" Ááá, végülis semmi...
    Xavival kiegészülve ők hárman igen fontos szerepet játszottak abban, hogy Cesc elmenjen. Azért szerintem a lelkivilágát nagyon befolyásolták azzal, hogy állandóan azt mondogatták neki, hogy "közénk tartozol, mi neveltünk fel, az Arsenal csak elrabolt téged, rabláncon tartanak, gyere haza trófeákat nyerni!"
    Amúgy erre a törvényre hivatkozni hülyeség.

    --

    Cescet okolni tényleg nem lehet. És szerintem Wengert sem, ő próbálkozott, amíg csak lehetett, mármint a megtartásával kapcsolatban.

    @dorkins: +1 a posztért.

    Válasz erre
  • tothcsab  2011. 08. 16. 0:08 [31] 

    @milann: ugyanazokat a szar közhelyeket puffogtatjátok mind. személy szerint kurvára nem érdekel mit érzel, mikor kaptok a pofátokra.
    Azt meg végképp leszarom hogy ha angol csapat akkor neked az Arsenal.
    2 dolog:
    -Cescből a PL-ben lett olyan játékos amilyen, Wenger keze alatt (a roamingos vicced is szar, igen)
    -Mikor rá lett húzva az éppen a VB győzelem ünneplése közben volt talaj részegen

    Válasz erre
  • DrJozefVenglos  2011. 08. 16. 0:53 [32] 

    Utoljára akkor volt úrrá rajtam hasonló érzés, mikor kölcsönadtuk Denílsont. :) Akkor is azt gondoltam, amit most: VÉGRE!

    Válasz erre
  • cescf4  2011. 08. 16. 0:53 [33] 

    @milann:

    egy barca blogon lehetett olvasni:

    "Fabregasból ugyan a La Masia faragott játékost, azonban férfit és a képességeit maximálisan kiaknázó profit már Arséne Wenger és a Premier League, ami nem kevésbé fontos, mert hiába választod ki a legígéretesebb hímivarsejtet a legjobb spermabankból, ha nem csapsz a kölyök kezére, amikor megkísérli felgyújtani a kerti hangyabolyt, akkor egészséges ember helyett még belőle is lehet politikus."

    Már ezért is ki kellett volna fizetni a rendes árát, mert egy kész játékost(világklasszist) csináltak az Arsenal-nál belőle, az hogy anno ti nem tartottatok(?) igényt rá nem értem miért adna felmentést ez alól

    Válasz erre
  • bakito  2011. 08. 16. 1:07 [34] 

    @milann: @milann: Már meg ne haragudj de sok butaságot beszélsz. Ha olyan könnyű elhozni a barcából ifi játékosokat, akkor miért nem hozták már el az összeset? Lehet hogy azért, mert akit nagyon akarnak azt megtartanak? Gondolkozz el ezen kérlek. Miért nem hozta el Wenger csomagban Messit és Fabregast ha ez olyan kurva egyszerű lett volna? Wenger nem fedezte fel a zsenit a 16 éves Messiben? Ezt ugye te sem gondolhatod komolyan?

    De egyébként borzasztó nagy off az egész mondanivalód, mert ami az átigazolás körül zajlott az embertelen és tisztességtelen. Ezt te magad sem cáfoltad. Szeretném ha érdemben cáfolnád az állításaimat, mert nekem semmit nem jelent, hogy 16 éves korig ki nevel egy gyereket. Ez soha sehol nem lesz érv a foci világában. Eddig sem volt így, ezután sem lesz így. Ilyen alapon a Suthamptom holnap bejelentkezhetne Walcottért, vagy a La Pobla de Segur Puyolért (tudod ő a nevelőegyesülete).

    Ezt a táncot másképp járták, ne hagyd magad félrevezetni 2 forintos propagandadumákkal.

    Válasz erre
  • bakito  2011. 08. 16. 1:13 [35] 

    @cescf4: +1
    De még ha ezt vitatja is valaki, az akkor sem magyarázat erre a 2 éve folyó gyalázatra.

    Shame on you Barcelona!

    Válasz erre
  • DrJozefVenglos  2011. 08. 16. 1:23 [36] 

    @bakito: "Ilyen alapon a Suthamptom holnap bejelentkezhetne Walcottért..."

    Én már nem is bánnám. Valahogy mindig is szipatikus volt számomra a Soton, szimpatikus játékosokkal, mint Shearer, M. Adams, Dowie, később Lundekvam, Ostenstad, még később Bridge, J. Beattie, Pahars, Delap, és természetesen a legenda: Le Tissier.

    Válasz erre
  • oregtrafford  2011. 08. 16. 1:38 [37] 

    @milann:
    Szerintem ezt nagyon rosszkor, rossz helyen írtad le, ráadásul a fele ökörség is.

    Válasz erre
  • ljungi88  2011. 08. 16. 2:54 [38] 

    Lehet azért mert én régóta vagyok gunner, lehet azért mert utálom a Bárcát, de én ezt nem tudom megbocsájtani neki egyenlőre. Olyan mint amikor sejted, h a csajod félrekefél, de akkor is szar ha tudatosul a valóság. Sokkal nagyobb játékosok távoztak már mióta megszerettem a csapatot, és ők tudtak úgy menni, ahogy illik. Ha Cesc pár éve nem azt mondja, h egyszer hazamennék, lehet hogy ezek a ******** nem tapló módon közelítenek, hanem ha szükségük van rá megveszik jó áron, mint mindenki mást. Nem kívánok neki sok szerencsét, mert arra nekünk sokkal nagyobb szükségünk lesz. Go Gunners, Come on You Gunners

    Válasz erre
  • Szuszi21  2011. 08. 16. 7:52 [39] 

    Sziasztok!
    Kérlek, ne ítéljetek meg elsőre,nem a divatdrukker Barca-szurkoló vagyok,hisz ennek a csapatnak "élek" immáron 23 éve.Így abszolút megértek minden Ágyús szurkolót, mit érez.
    Egy valamit viszont nem értek: miért kell utálni a másik klubot?Én pl. nem utálom az Arsenalt,sőt Angolhonban szerintem ti játsszátok a legszebb focit.
    Fabregas: emlékeztek még a 11-esre a BL-ben? Belőtte, odaállt és belőtte, sérülten.Szerintem ennél nagyobb elkötelezettség nem kell.
    De azt is meg kell érteni, hogy Barcelonában a barátai és nem mellesleg a családja is ott vannak.Lehet Xaviékat nem szeretni,de ez nem változtat az ő barátságukon. 16 évesen ment el, de csakis azért tudott elmenni, mert Angliában 16-tól lehet profi szerződést adni,és ezzel az angol klubok előszeretettel élnek is.Félre ne értsetek, ez nem baj!Az igazi Barcások szerintem figyelemmel kísérték Cesc fejlődését,de nekem van egy olyan érzésem, hogy ez a transzfer csupán idő kérdése volt.
    Kérlek, ne utáljátok Cesc-et,mert ő mindent megtett az Arsenal sikereiért. Ne utáljatok "minket", mert szerettük volna őt gránátvörös-kékben látni. És ne utáljatok engem, mert úgy gondoltam ide írok.

    Válasz erre
  • Nephi  2011. 08. 16. 8:08 [40] 

    Válasz erre
  • vicvega  2011. 08. 16. 8:12 [41] 

    Majdnem annyira rosszul érint a távozása, mint anno Henry-é. És a legbosszantóbb az egészben a hungarokatalánok idiótább fele (fele?! háromnegyede...) szerint: "pénzkidobás", "padra jó lesz", "kapura sem tud lőni" (WTF?), meg egyáltalán "minek?".
    Jó poszt. Nekem hiányozni fog, és igenis sok sikert kívánok neki új klubjában. Mert megérdemli.

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 8:29 [42] 

    nem kell izgulni, cesc távozása miatt, mert Wenger majd megoldja. Szerencsétlent sajnálom legjobban ebben az egész históriában. Kineveli a klasszis játékosokat, egy nagy rakás pubertásból csapatot épít, felveszi a harcot a milliárdokat eltapsoló klubokkal, és a végén a kupanélküliség miatt is ő tarja a hátát. szándékosan írtam kupanélküliséget, és nem sikertelenséget, mert amit az arsenalnál véghez visz, az minden csak nem sikertelenség. sajnos sokszor, csak egy hajszál hiányzott ahhoz, hogy egy sikersztori legyen az ő története...

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 8:36 [43] 

    nagyon sok "ha"-val kezdődő mondatot el lehetne sütni az elmúlt 5-6-7 évből, és minden másként történik...rengeteg helyen olvasom, hogy lapáttal hordják a sz@rt wengerre az ágyús drukkerek. annyit is értenek a focihoz...talán annyi az ő hibája, hogy jobban szereti az arsenalt annál, mint hogy rácsapjon az asztalra, és azt mondja a vezetőknek, hogy ha nem adtok pénzt igazolásokra, akkor befejezem ezt az egészet, mert ennek így semmi értelme. na mindegy, igazából nem tartozik szervesen a témához. Fabregas elment, viszont a keret még mindig elég erősnek tűnik. ha sikerül mentálisan felrázni a társaságot, akkor nem lesz gond. talán, hogy lezárult ez az ügy, mindenkinek könnyebb lesz.

    Válasz erre
  • Scumfrog  2011. 08. 16. 8:51 [44] 

    Én ezt már az NSO-n is megírtam nemrég, hogy nem tudom elképzelni, hogy Wengrenek rendelkezésre áll egy valag pénz, de ő puszta kőfejűségből nem vesz új játékosokat. De látom, hogy sokan ezt gondolják...
    Nagy edzőnek tartom az öreget, és néhány évvel ezelőttig a legnagyobb ellenfélnek tartottam az Arsenalt is ManUnited drukkerként. Mindig azokat a meccseket vártam a legjobban. Mikor már a játékoskijáróban egymásnak feszültek Keane meg Vieira! Na azok voltak a szép idők. De mára ez már csak a múlt. Úgy ahogy Fabregas is a múlt az ágyúsok drukkereinek. Tudom, hogy ez nem a legmegfelelőbb kifejezés, és nem is akarok ezzel senkit megbántani, de kicsit sajnállak titeket, mert nem is olyan régen még olyan csapatotok volt, akikből sugárzott az a vérlázító önbizalom, akiket mindenki más gyűlölt mert annyira jók voltak.... és azt is sajnálom, hogy úgy néz ki új ellenfelekkel kell megküzdeni a bajnoki címért, és nem veletek. Ettől függetlenül azért nosztalgiából vagy sem, mégis az idei Old Traffordos kirándulásom az ágyúsok elleni meccs lesz két hét múlva. Látni akartam a két öreget a padon egymás mellett, mert nekem ők ketten futballtörténelmet jelentenek. Sajnálom, hogy Fabregas már nem lesz része annak a csatának, és azt is hogy nem látjuk már Arsenal mezben. Tiszteletre meltó ellenfél volt!

    Válasz erre
  • Xaby Hernandez  2011. 08. 16. 8:56 [45] 

    Sok mindennel egyetértek a leírtakkal,de azért nyugodtan nézz Barca meccseket is, mert ott továbbra is láthatod, hogy Cesc milyen nagyszerű játékossá fejlődött az Arsenalban.

    Én örülök hogy hazatért, és remélem hogy végre sikerül trófeákat nyernie, mert megérdemli!

    Válasz erre
  • bakito  2011. 08. 16. 9:06 [46] 

    Azért szerencsére vannak normális barca szurkerek is. Ez igazán kellemes meglepetés az utóbbi idők trolláradatának függvényében.

    Respect.

    Válasz erre
  • Petike007  2011. 08. 16. 9:09 [47] 

    Én Juventus drukker vagyok, de már nagyon régóta követem és szeretem az Arsenalt.

    A nemzetközi labdarúgásban kialakult egy kettős mérce, az egyiknek mindent lehet a másiknak semmit. Nem kérdőjelezem meg, hogy a Barca az egyik (ha nem a) legjobb csapat a világon, de a "Több mint" egy klub tündérmeséből már elegem van.

    Ha Mourinho tett volna valami hasonlót, már kiátkozták volna, ha egy olasz klub tenne ilyet akkor maffiáznának, de ha a Barca az más, mert akkor a játékos hazatért...

    Ha Krasic dobja el magát két meccs eltiltás,és rajta a bélyeg, hogy színészkedik mindig, ha Busquets teszi ezt vagy Messi vagy bárki, akkor meg csak védik őket a favágóktól...

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 9:20 [48] 

    érthető a barca iránti ellenszenv...a kedvenceid megjárták a poklot, az arsenal valahol a purgatóriumba található, míg a barca a mennyországban. nyilván a kettős mérce a magyarázat mindezekre...

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 9:22 [49] 

    csak azt nem értem mi köze Josénak ezekhez...azon kívül, hogy neki alapból mindenhez köze van. Pep mennyire ártotta bele magát az átigazolásba?? távol tartotta magát az egész históriától, mindig azt mondta, ha jön OK, ha nem akkor is az övé a legjobb csapat.

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 9:24 [50] 

    a kis james bond azért sikeresen talált összefüggést a dolgok között.

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 9:36 [51] 

    talán még egy utolsó szösszenet, így zárásképpen:
    igazából hol, ha nem itt pocskondiázzák a barcát...az arsenal az elmúlt években valahogy mindig a f@sz rossz végére került a katalányok ellen, így teljesen érthető a felgyülemlett ellenszenv. így a cesc üggyel legalább találtak egy "okot", hogy szabadjára engedhessék ezeket az indulatokat, hiszen egy 4:0-ás szopóka után, hogy néz már ki, hogy szidjuk az ellenfelet...piqué-Xavi-Puyol Cesc barátai, így miért ne mondhatnák, el hogy szeretettel várják. wenger ugyan úgy kihasználta a lelki terror ütőkártyát, mint most a barcások, ha a baráti hívószavakat lehet annak nevezni. a barca vezetősége meg csillagos 5-re vizsgázott, hiszen 30-35m-ért megszerezni egy ilyen kaliberű játékost, a mai piaci viszonyoknál a csoda kategória. mintha Zidane, a real elvitte volna anno 30 gurigáért. szép kis sakkjátszma volt, Rosell részéről, bárki bármit mond. az, hogy most sokan fújnak ezért a barcára, kit érdekel? aki haragszik, majd megbékél...

    Válasz erre
  • dvids  2011. 08. 16. 9:43 [52] 

    Érthető a csalódottság az ágyúsok szurkolóitól és bár elismerem, hogy volt egy-két eset, ami nem a legjobban vette ki magát a Barca játékosai részéről, de azért az egész kálváriát az angol és spanyol bulvársajtó fújta fel ennyire megannyi hamis interjúval, kamuajánlatokkal, kitalált eseményekkel. Na de ebbe már felesleges belemenni is már azt hiszem.

    Fura látni ezt, mert én pár évvel ezelőtt valahogy úgy éreztem, hogy az Arsenal és Barcelona szurkolói között remek volt a viszony, pedig akkor is voltak nagy eligazolások dél fele, vagy fiatalok elcsábítása Londonba. Most pedig becsmérlő jelzővel illetik testületileg az egész szurkolótábort, a csapatot és olykor engem is, csak mert annak drukkolok, akinek. Kár ezért is.

    Fabregasra rátérve pedig. Megmondom őszintén nem kedveltem soha a srácot, nem azért, mert otthagyta Barcelonát, csak pusztán nem szimpatikus na. Hogy élő legenda lesz-e, ezt majd az idő válaszolja meg, de könnyen azzá válhat, pláne ha nem lesz a közeljövőben, aki feledtetni tudná. Barcelonában nem lesz rossz helyen, nagy konkurenciaharcra számíthat, fel kell kötnie a gatyáját, ha rövid távon nem is, de hosszú távon meghatározó játékossá válhat. Hogy erősítés, az egészen biztos.

    Válasz erre
  • Nephi  2011. 08. 16. 10:00 [53] 

    @dvids: Inkább a mindenkori edzői köthetik fel a gatyát ha botor módon csak csereként számolnak vele, mivel talán az egyetlen hibája, hogy a legkisebb 1-2 hetes kihagyások után is min. 3-4 meccs mire felpörög 80%ra. Ő tipikusan az a játékos akit toppon kell járatni. Ez lehet most még a nagy kedv miatt az első 1-2 hónapban nem jön ki, de a tavaszra borítékolok neki egy erős forma hanyatlást ha csak olyan szerepet kap mint a válogatottban(xavi cseréje 20-30 percekre, havonta 2szer kezdő..stb). Szerintem.

    Válasz erre
  • mpdmonyo  2011. 08. 16. 10:04 [54] 

    Barca-ról csak annyit, hogy a 40M-t sokallták, most meg bejelentették, hogy Fabregas 200M alatt nem eladó. ;)

    Válasz erre
  • ARSNL  2011. 08. 16. 10:18 [55] 

    @vakos: Elárulom jó barát Barca- Arsenal 4-0 még sosem volt a focitörténelemben, de ezt csak így mellékesen jegyzem meg! Az állításid a két klub közötti feszültséggel kapcsolatban azért nem állják meg a helyüket,mert ez az ellentétek már jóval hamarabb elkezdődtek, és a Fabregas transzfernél csúcsosodtak ki.

    Válasz erre
  • Lezuzius  2011. 08. 16. 10:23 [56] 

    Valoszinuleg nem fog megtortenni, de ha a barca valamikor el akarja adni Fabregast, eloszor velunk kell targyalnia, ha velunk nem tud megegyezni es masnak adjak el 50% a mienk:

    www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/8703312/Arsenals-sense-of-loss-from-Cesc-Fabregas-departure-softened-by-clauses-in-his-Barcelona-contract.html

    Válasz erre
  • WT14  2011. 08. 16. 10:29 [57] 

    Ahogy olvasom a kommenteket, látom elég sok Barca drukker szapulja Wengert amiért fiatalokat csábítgat el a La Masíából. Azért én pl. arra is kíváncsi volnék, Messi 12 évesen hogyan is került el a Newell's Old Boystól... Tény ami tény, az lett volna tisztességes a részükről, ha elsőre kicsengetik Cescért a fair árat, és akkor nem megy végig ez a hercehurca.

    Válasz erre
  • Charlie Mops  2011. 08. 16. 10:32 [58] 

    @WT14: Ez igaz. És furcsamód Meridát sem követelték vissza a "családba"..

    Válasz erre
  • hudbebson_LFC  2011. 08. 16. 10:32 [59] 

    Poolos vagyok de teljesen egyetértek a cikk irójával. Én nembírnám Gerrard távozásán túltenni magam..

    Válasz erre
  • bakito  2011. 08. 16. 10:33 [60] 

    @Lezuzius: Nofene, ez elég érdekes...

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 10:53 [61] 

    bocs, igaz 4:1 bár lényegtelen...

    Válasz erre
  • Szuszi21  2011. 08. 16. 11:01 [62] 

    @WT14: Csak, hogy kielégítsem kíváncsiságod, Messinél felfedeztek egy növekedési hormon betegséget, melynek kezelését argentin klubja nem akarta/tudta/bírta finanszírozni. Ekkor a Barcelona felajánlotta segítségét, és így került Leo a La Masíába, ma pedig a világ egyik legjobb játékosa.

    Válasz erre
  • skizoHH  2011. 08. 16. 11:03 [63] 

    @hudbebson_LFC: ja csak Gerrardnak eszébe nem jut elhagyni a Liverpoolt (ami nekem egy szimpatikus csapat).
    A poszthoz csak annyit h: JACK WILSHERE!!!! Fabregas meg csináljon amit akar!
    (hol van már a jacky boyos poszt?)

    Válasz erre
  • Lezuzius  2011. 08. 16. 11:08 [64] 

    @bakito: ugy nez ki meg az ar is megvan:
    #Arsenal buy back option on Fabregas is fixed price for what they sold him for. At £40m, various add ons and clauses, good business.

    Válasz erre
  • bakito  2011. 08. 16. 11:19 [65] 

    @Lezuzius: Ezen a kurva bonyolult árképleten én már nem bírok eligazodni.

    Válasz erre
  • Lezuzius  2011. 08. 16. 11:22 [66] 

    @Szuszi21: a barca biztos vilagszerte keresi es tamogatja a beteg gyerekek kezelteteset. Ha Wenger csinalta volna itt nyomatnad a pedofil szoveget. A barca is pont olyan cukros bacsi, csak most nem cukorka volt nala hanem gyogyszer.

    Válasz erre
  • tothcsab  2011. 08. 16. 11:35 [67] 

    @Szuszi21: Személy szerint , és sztem nem vagyok egyedül ezt a tündérmesét is unom, ha tehetségtelen lett volna nem hozzák el 12 évesen és nem pumpálják tele a bifla fejét hormonokkal.
    Gusztustalanok vagytok, csak képtelenek vagytok beismerni, mert a több mint egy klub c. lila ködben ténferegtek.

    Válasz erre
  • Slice1  2011. 08. 16. 12:44 [68] 

    @vakos: "rengeteg helyen olvasom, hogy lapáttal hordják a sz@rt wengerre az ágyús drukkerek. annyit is értenek a focihoz..."

    Vannak akik túlzásokba esnek Wenger fikázást illetően, de sokszor nem alaptalan. Nem kis baromságot írtál.
    Ha nem nézem egy csapat meccseit, csak annyit tudok róla, hogy 6 éve semmit nem nyertek, akkor már lehet sejteni, hogy valami gond lehet az edzővel is. Ha véletlen láttál volna 1-2 meccset, akkor pedig tudhatnád. Rengeteg dolgot elkúr(t) Wenger, aminek semmi köze ahhoz, hogy van-e pénz vagy nincs. Az igazolásai csak egy része a dolognak.

    Amúgy nem tudom észrevetted-e de nem csak az Arsenalosoknak ellenszenves a Barca, hanem úgy általában az emberek nagy százalékának.

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 14:06 [69] 

    tény, hogy nem sűrűn nézek Arsenal mérkőzést, és nem vagyok annyira tájékozott a napi dolgokban, de ha valaki jobban tudná ezt csinálni, nyilván leváltották volna már a mestert. viszont a véleményem továbbra is az, hogy az adott szituációból nem hiszem, hogy bárki többet hozott volna ki, mint wenger.

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 14:22 [70] 

    az emberek irigyek...ha meg nem azok, akkor a média miatt néznek csúnya szemmel a katalánokra. szépen ki lett kiáltva minden idők legjobb csapatának, és ez sokak szemét csípi. véleményem szerint egy szerethető csapat. persze sokan csípőből rávágják, hogy színészek, meg fc uefa, és hasonló marhaságok, pedig szimplán világklasszis játékosok, akik szerények tudnak maradni, a világra szóló sikerek ellenére. igazából, itt már Xavit is kikezdték, holott a legnagyobb játékosok egyike. szóval már nem csodálkozom semmin. a sok IQ betyár csak okádja a szennyet. nem kell szeretni őket, de a tisztelet kijár.

    Válasz erre
  • morphine500  2011. 08. 16. 14:35 [71] 

    Hát Dorkins jó lett ez, ahogy tegnap az Arseblog cikkre írtam: sem hozzátenni, sem elvenni nem lehet, nem kell belőle, így kerek. Szépen megfogalmaztad.

    Ez pedig touché és talált és nagyon üt: Így is tovább kitartott az általa őszintén tisztelt és szeretett Wenger mellett, mint sok drukker.

    Válasz erre
  • Slice1  2011. 08. 16. 14:36 [72] 

    @vakos: Minden csapat szerethető valamiért, viszont azt sem bonyolult megérteni, hogy sokaknak miért ellenszenves. Amit buszkecc művel az maga a foci megszégyenítése, ezt már nem egy Barcás is elismerte. Dani Alves hasonlóan pöcs ilyen szempontból. És az a helyzet, hogy az Fc uefa talán nem ok nélkül van. Annyi bírói tévedést ami a Barca javára történik, egyik más csapatnál sem lelhető fel. Emellett tagadhatatlan, hogy amint hozzáérnek Messihez, vagy bárkihez 20-an rontanak rá a bíróra, ami se nem sportszerű se nem szerethető. Azért kurva undorító ez, mert a Barcelona elég jó csapat, hogy ezek nélkül is a csúcsra érhessen. De ennek ellenére, ilyen undorító módszerekhez folyamodnak. Az, hogy sok Barca szurkoló ezt nem ismeri el, ez a saját szegénységi bizonyítványa, mivel ezek tények, nem pedig kitalált hülyeségek.
    A média erre még rá tesz egy lapáttal, amiről nem feltétlen tehet a Barca, viszont a siker ezzel jár.
    Ja, és talán a legidegesítőbb dolog a "Messi Szent" duma. Ha valaki felveti, hogy Messi a válogatottban miért akkora mágus, mi a magyarázat? Szarok a csapattársak/Argentína nem fontos. Na most aki ilyeneket mond, az akkora barom, hogy szó nincs rá. Márpedig a 90% ilyeneket mond. Kurva jó csapat a Barca de az a helyzet, hogy ennek ellenére nem ártana néha beismerni, hogy hibáik is vannak.

    Válasz erre
  • dvids  2011. 08. 16. 19:15 [73] 

    @Slice1: amikor nagyon reflektorfénybe kerül egy csapat, ráadásul rendre elgyepál midenkit, akkor szélsőséges érzelmeket kelt, hibáik felnagyítódnak. Átéltük ezt már más csapattal is és az internet belépésével a képletbe az egész csak durvult.

    @tothcsab: lehet unod, ettől még igaz. Való igaz Messi tehetsés volt, valahogy mégsem eléggé ahhoz, hogy otthon kezeljék. A Barcának megérte, kockáztatott, de jól járt vele. Messi is, mert a Barca nélkül 120 centis nyomorék lenne. Ennyi a történet, nem kell bele semmi többet beleképzelni.

    Amúgy a bicskanyitogató az La Masia fiataljainak Angliába igazolásában, hogy semmit nem lehet ellene tenni és olyan ajánlatokat tudnak ezeknek a fiataloknak tenni, amit Spanyolországban nem lehet. Ez nem jogtalan, nem szabálytalan, de egy kicsit talán etikátlan. Persze akik a bré másik oldalán vannak, azok nyilván másként élik meg.
    Nem szemrehányásként mondom, mert bár engem is - szerintem belátható módon - zavar, de nem fogok most emiatt megállás nélkül gyűlölködni senkivel és semmivel szemben.

    Válasz erre
  • TikiTaka53  2011. 08. 16. 19:45 [74] 

    Igen mi gusztustalanok voltunk! Cesc-ert kevesebbet fizettunk mint ezert a Sanchez gyerekert? Oh come on!(raadasul hitelbe olyan variaciokkal hogy mire elolvastam...)Xavi-ek is kozrejatszottak a dologban,de persze nem ez volt a fo ok,Cesc evesztette a hitet,es nem az Arsenal-ban,hanem Wenger-ben,szegeny belefasult, nem birta.Mindesetre en egyetertek hogy mi is kozre jatszottunk a dologban a fo okon pedig mar lehet vitazni... Az itt levo barca fan tarsaimnak pedig uzenem hogy inkabb a RM fanoka piszkaljuk!

    Válasz erre
  • TikiTaka53  2011. 08. 16. 19:49 [75] 

    Az Arsenal szurkereinek mar van eleg bajuk(plane most),beke veletek,sok szerencset nektek,nyerjetek kupat!!!

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 20:09 [76] 

    @Slice1: vannak részigazságok, abban amit mondasz, de ez a bírói tévedések a barca javára, számomra kissé erős. a chelsea elleni meccsre valóban nincs ésszerű magyarázat, de pl.: a sors visszavette az inter ellen. egyszer fenn, másszor lenn. persze ezeket hajlamosak elfelejteni az emberek, és valamiért csak az marad meg, hogy a barca javára tévedtek. a színészkedést, minden jóérzésű futballszerető elítéli, de megvetni nem fogom érte a játékosokat, amikor Pepe nevű agyament állat tart rá nyújtott lábbal. természetesen a Sergio féle, pofán csaptak, és elterülök, már más kategória. amúgy meg wilshere gyerek is tud fetrengeni a semmiért, pedig ő kemény angol legény... évi 40-50 barca meccset végignézve, azért tisztában vagyok a csapat kevésbé szép oldalával is, de hidd el ez elenyésző ahhoz képest, amit a mérleg másik serpenyőjébe tesznek...

    Válasz erre
  • vakos  2011. 08. 16. 20:10 [77] 

    hajrá este, fél óra és meccs!

    Válasz erre
  • mrMimo  2011. 08. 16. 21:20 [78] 

    Én nem utálom, de nem is szeretem az Arsenalt! (Bár Wenger, az ágyúsok idei Bl-ből való kiesését követő 'kedves és elismerő' nyilatkozata után inkább előbbihez hajlok...) Lehet itt az "utálom, rühellem" és társai szavakkal dobálózni, mindenkinek szíve joga, de egyet megjegyeznék: ez ÜZLET!!! Üzletben pedig NINCS barátság!! Főleg azok után, ahogy Wenger is mindig a La Masia körül ólálkodik! Ez ugyanúgy üzlet a gunnereknek, amiért lehet utálni az ágyús csapatot is a katalán szimpatizánsoknak! Szóval az, hogy "gusztustalan, nem fizetik ki a megfelelő árat, mert mocskok, embertelen stb, stb" helytelen. Persze mondom utálni lehet, de mért fizessen ki egy klub egy játékosért X összeget mikor meg tudja venni X-Y összegért?? Én nem vagyok oda Fabregasért, de ez a 29 belegondolva egész jó ár. A többi apró meg elenyészik az évek alatt..Nem akarok feszültséget kelteni, csak próbáljátok meg gazdaságilag nézni ezt az egész herce-hurcát! Még egy dolog: a Barca megvette Csigát és Ibrát áron felül. OK, lehet ezzel takarózni, de ez Laporta utolsó éveiben volt, mikor már talán kettyós is volt az öreg egy kicsit, de már Rosell az elnök, aki nem szórja a pénzt feleslegesen. És a katalánok sosem voltak City, Madrid és Chelsea akik lazán kiperkálnak bármilyen összeget egy játékosért. A Citynek biztos el tudtátok volna adni 50ért is akár, pechetekre nem oda akart menni. Ezt ki kell használni, nem hülyék ott Barcelonában sem. Nem akarom én a két tábort kibékíteni, csak lehet más szemszögből is nézni a dolgokat...

    Válasz erre
  • mrMimo  2011. 08. 16. 21:23 [79] 

    egyébként jó a poszt, emberi jóindulatról tesz tanúbizonyságot, ráadásul tényleg a foci szeretetét tükrözi. nekem Rivaldot eleveníti fel.

    Válasz erre
  • kamikaze001  2011. 08. 16. 21:41 [80] 

    Kicsit beleolvasva a kommentekbe páran le sem tudják tagadni hogy nagyon szépen tudnak azonosulni az angol bunkókkal azzal tipikkel, akki bevág 20 sört és szidkozódik ami belefér ész nélkül.
    Ha beír egy Barcelonás azt vagy észre sem veszi a többség, vagy ha valaki kommentálja az írását, az hülyeségnek meg hazugságnak tünteti fel azt. nevetségesek ezek az "emberek".

    Válasz erre
  • kamikaze001  2011. 08. 16. 21:48 [81] 

    Oké lehet valaki elfogult, de hogy el nem ismerni a Barcelona játékát az nevetséges. Nem kell szeretni a Barcelonát, de csak 3 Barcelona meccs elé üljéé le és lehet hogy nem fogsz ilyen taplóságokat írni !

    Válasz erre

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.